شناسهٔ خبر: 174088 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

«ایستگاه آهنگ» در چهارمین رویداد میزان معماری برگزیده شد

مترو مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد: در چهارمین دوره رویداد «میزان معماری» ایستگاه آهنگ موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهی‌نامه نشان کیفیت شد.

به گزارش «نماینده» علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: تغییر نوع نگاه به شیوه معماری ایستگاه‌های خطوط مترو پایتخت، فرآیندی است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه متولیان امر قرارگرفته و آثار این نگرش نوین در میزان رضایتمندی شهروندان از شکل و فرم ایستگاه‌ها هویدا شده است.

وی با اعلام مطلب فوق افزود: در دید نخست به صنعت ساخت مترو تنها به عنوان یک سامانه انبوه‌بر پاک و سازگار با محیط زیست و جهت رفع دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان نگاه می‌شود.
اما این یک واقعیت است که حضور در این قبیل فضاهای شهری، از کیوسک ورودی گرفته تا راهروهای ارتباطی، سالن بلیت فروشی و سالن سوار و پیاده شدن مسافران، زمانی ولو اندک از اوقات مراجعان را به خود اختصاص داده و در این میان جلوه‌های بصری ایستگاه‌ها که در منظر و مرئای عمومی قرار دارد، تأثیری انکار ناپذیر در روحیه و محفوظات ضمیر ناخودآگاه شهروندان برجای خواهد گذاشت.

به همین جهت طی سال‌های اخیر در کنار اعمال ملاحظات فنی و مهندسی در روند ساخت و ساز خطوط و ایستگاه‌ها، با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سعی بر آن داشته‌ایم تا ضمن بهبود وضعیت آثار هنری ایستگاه‌ها، معماری ابنیه نیز شکل چشم نوازتر و موجه‌تری پیدا کند.

امام در ادامه به انتخاب پروژه نازک کاری ایستگاه آهنگ از خط ۷ مترو در چهارمین دوره رویداد «میزان معماری» اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه در رویداد معتبر شناسایی ابنیه و فضاهای معماری و شهرسازی با ارزش معاصر ایران، از سوی هیأت داوران موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهی‌نامه نشان کیفیت شد که همین امر انگیزه طراحان و پیمانکاران ساخت ایستگاه‌ها برای بهینه‌سازی فضاهای ایستگاهی در پروژه‌های پیش‌رو را مضاعف ساخته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: پیش از این ایستگاه‌هایی از قبیل ایستگاه برج میلاد، امیرکبیر، مرزداران و شهرک آزمایش نیز به سبب نوع معماری فضاهای داخلی و نصب آثار حجمی، مورد توجه هنرمندان، معماران و مردم قرار گرفته بود و این رویه در ایستگاه‌هایی از قبیل بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور نیز اعمال شده است که امیدواریم طی سال‌های آینده، چنین رویکردی به بلوغ و تکامل رسیده و شهروندان حظ بصری بیشتری از حضور در فضاهای زیرزمینی شبکه خطوط مترو پایتخت ببرند.