شناسهٔ خبر: 173940 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

بزرگداشت هفته تهران عملا در این دوره فوت شد

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه به دلیل درگیری مدیران شهری با انتصابات، بزرگداشت هفته تهران عملا در این دوره فوت شد.

به گزارش «نماینده» علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران درباره در بزرگداشت هفته تهران گفت: متأسفانه امسال با توجه به مراسمات ماه صفر، شیوع کرونا و غیره تنها توانستیم این روز را گرامی بداریم و اگر بخواهم صادقانه بگویم، عملاً این ایام فوت شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نتوانست رویدادی را برای هفته تهران خلق کند، عنوان کرد: بنده برای این مناسبت تعدادی مصاحبه انجام دادم و از دوستان شهرداری نیز درخواست خلق رویداد داشتیم اما آنها درگیر انتصابات بودند.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: در هفته تهران سال جاری، هم مدیریت شهری و هم اعضای شورای شهر درگیر انتصابات و جابه جایی ها بودند. از سوی دیگر ایام عزاداری‌های آخر ماه صفر نیز برخی اتفاقات و رویدادها را محدود کرد.

نادعلی با تاکید بر اینکه به طور کلی در این زمینه کوتاهی شد و باید این کوتاهی جبران شود خاطرنشان کرد: بنده به اندازه توانم سعی کردم مصاحبه و اطلاع رسانی را انجام دهم اما به طور کلی به غیر این ماجرا و دعوت ما از شهرداری برای خلق رویداد در این زمینه، کار دیگری انجام نشد و متأسفانه شهرداری نیز موفق به خلق رویداد نشد.

وی در پاسخ به سوال که چرا علیرغم کم کاری شهرداری برای هفته تهران، هیچ تذکری از سوی شورای شهر به شهرداری داده نشد، عنوان کرد: این موضوع را نمی‌توان رد کرد ولی ما در شرایط کنونی سعی می‌کنیم نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم. در حال حاضر مدیریت شهری و شهرداری به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای واکسیناسیون مردم پایتخت هستند و این موضوع یک مصداق پرداختن به تهران است و جای تذکر دادن برای هفته تهران نبود.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: سال ۹۵ همکاران ما در شورا روز ۱۴ مهر را به عنوان روز تهران انتخاب کردند و هفته پیرامون آن را نیز به عنوان هفته بزرگداشت تهران تبین کردند. نگاه دوستان نیز به این شکل بود که با رویکرد گردشگری به این مفهوم توجه شود.

نادعلی با بیان اینکه با برخی نگاه‌های تکمیلی نیز می‌توانیم یک رویداد خوب را برای هفته تهران سال آینده خلق کنیم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تهران کلان شهر نمونه و الگوی جهان اسلام باشد، باید حتماً خود تهران نامور باشد و این نامور کردن نیاز به برخی مناسک، آئین‌ها و جشن‌ها دارد.

وی تاکید کرد: اما به طور کلی بنده تصور می‌کنم که می‌توانیم برای سال آینده رویدادی خلق کنیم که هم برای مردم باعث آشنایی شود و هم موجب هویت سازی برای پایتخت شود.

سخنگوی شورای شهر یادآور شد: ان شالله برای سال آینده این امر را طراحی خواهیم کرد و از تهران شناسان نیز در این زمینه کمک خواهیم گرفت تا سال آینده هفته تهران بدین شکل برگزار نشود.