شناسهٔ خبر: 173839 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید تعیین تکلیف و نهایی شود

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: دستگاه‌های دولتی باید به صورت اساسی به مسئله بازنشستگان به خصوص کسانی که در پوشش سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های دولتی بیمه هستند توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت : این قانون پاسخی به مطالبات معیشتی بازنشستگان بود ، که در زمان تدوین و تصویب این برنامه توسعه پنج ساله کشور مدنظر داشتیم .

 وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به این گروه گفت : همانگونه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ، دستگاه دولتی باید به صورت اساسی به مساله‌ی بازنشستگان - به ویژه کسانی که در پوشش سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های دولتی ، بیمه و تامین هستند - توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند .

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد:  ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور تصریح می‌کند ، که دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت ، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین ، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار داده و اجراء نماید .

حاجی بابایی گفت : بر خلاف تصور برخی افراد ، بازنشستگان در این مرحله متحمل هزینه‌های معیشتی زیادی می‌شوند ، که در دوران اشتغال کمتر دیده می‌شود ، که می‌توان به تامین هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان و حتی سلامت بازنشستگان اشاره کرد ، آرامش دوران همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند ، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی و رفع دغدغه آنها محقق شود .

وی گفت : برای اجرای کامل و دائمی کردن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی زمینه‌ها را مهیا شده است ، که در جلسه علنی مجلس مطرح شود.

 رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد که این لایحه نیز ، با رای قاطع نمایندگان به تصویب برسد و افزود ان چه که باید مسئولین دو دولت مجلس مد نظر قرار دهند این است که بازنشستگان بهترین سال‌های زندگی خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند.