شناسهٔ خبر: 173775 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

حیدری:

روسیه بر اساس واقعیت ها درباره برجام موضع گیری می کند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: روسیه نقش بسزایی در سرنوشت برجام دارد.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با اشاره به اهمیت دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه و احتمال دیدار روسای جمهوری این دو کشور گفت: کشور روسیه عضو برجام است و واقعیت های این تعهد بین المللی را می داند براساس واقعیت ها قضاوت می کند و متوجه است که حق با جمهوری اسلامی ایران است؛ از این جهت مواضع روسیه بر اساس واقعیت و عقلانیت بوده که متاثر از فضای مذاکرات هسته ای و نحوه اجرای برجام است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه مواضع روس ها تاثیر جهانی دارد اظهار داشت: در واقع روسیه به عنوان رقیب جدی آمریکا در دنیا شناخته می شود و همواره توجه جهانیان به مواضع مقامات روسی جلب می شود. نگاه حاکمیت جمهوری اسلامی به برجام این است که اگر قرار بر استمرار برجام باشد باید خروجی داشته و قرار نیست همه موضوعات را به برجام ارتباط دهند.

وی عنوان کرد: در برجام قرار بود مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته ای شفاف باشد از سوی دیگر کشورهای تحریم کننده ایران از جمله آمریکا و اروپا تحریم ها را لغو کنند، متاسفانه آمریکا و برخی کشورها که بازیگر سناریو آمریکا هستند برجام را به سمت و سوی مسائل دیگری منحرف کردند؛ مباحث مربوط به حقوق بشر، صنایع دفاعی و موشکی ایراندر برجام قابل مذاکره نیستند و لازم به ذکر است که هرگز بر سر این مباحث مذاکره نمی کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به سمت سوی سلاح های غیر متعارف می روند، اما ایران را از قدرت دفاعی منع می کنند، معلوم است نمی خواهند برجام نتیجه بگیرد، از این رو مواضع روسیه بر اساس عقلانیت و تجاربی که در طول برجام بین ایران و کشورهای دیگر شکل گرفت، اقدام می کند و در تلاش است برجام به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا اولین کشور استفاده کننده از سلاح هسته ای است اما در کمال تعجب امروز نگران فعالیت هسته ای ایران است. در شرایطی که آمریکا به هنگام وقوع جنگ ایران و رژیم بعث، سلاح های کشتار جمعی به صدام می داد نگران گسترش سلاح های دفاعی جمهوری اسلامی است بنابراین بهانه های این کشور برای عدم پایبندی به برجام پذیرفته نیست.