شناسهٔ خبر: 173762 - سرویس جامعه
منبع: فارس

تاکید فراکسیون فرهنگیان، بر اجرای کامل و دقیق نظام رتبه بندی معلمان

حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اعلام خبر تشکیل جلسه فراکسیون فرهنگیان با حضور کاظمی سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: این جلسه به منظور هماهنگی نمایندگان مردم با وزارت آموزش وپرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور تشکیل شد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر تشکیل جلسه فراکسیون فرهنگیان با حضور کاظمی سرپرست وزارت آموزش وپرورش گفت: این جلسه به منظور هماهنگی نمایندگان مردم با وزارت آموزش وپرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور تشکیل شد.

وی افزود: گزارش شروع سال تحصیلی و تمهیدات وزارت آموزش وپرورش و تبادل نظر برای همکاری مجلس و دولت برای تعلیم وتربیت پویای دانش آموزان از موارد مورد تاکید در این نشست بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: نکته مورد تاکید نمایندگان مردم در شروع سال تحصیلی سلامت فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان اصلی ترین اولویت و ارائه آموزش ها با عنایت به صلاح آموزشی و پرورشی دانش آموزان با در نظر گرفتن شرایط شیوع بیماری کرونا بود.

حاجی بابایی گفت: اجرای دقیق و کامل نظام رتبه بندی معلمان براساس سند تحول بنیادین و نقشه مهندسی علمی کشور، اجرای کامل بند" حقوق مزایای فرهنگیان نباید کمتر از ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاهها که از نظر مدرک دانشگاهی و سابقه و سایر مولفه ها هم تراز هستند" مورد توافق نمایندگان مردم و وزارت آموزش وپرورش قرار گرفت.

وی تاکید کرد: نمایندگان مردم در این جلسه اتفاق نظر داشتند، که نظام رتبه بندی باید برای همه فرهنگیان اعم از کادر آموزشی واداری اجرایی شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه افزود: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز از جمله مواردی است، که همواره مورد تاکید بوده است، مجلس از تمام ظرفیت ها برای پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان حمایت می کند.

وی تاکید کرد: در این نشست نیز با بررسی علل عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۳۹۹، مقرر شد این موضوع در اولویت برنامه های وزارت آموزش وپرورش قرار گیرد.