شناسهٔ خبر: 173698 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

نگاه ایران به شرق و همسایگان، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است

مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:توسعه روابط کشورهای اسلامی و تقویت مناسبات بین کشورهای جهان اسلام در نقاط مختلف دنیا خواست رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی با اشاره به سیاست توسعه روابط توسط جمهوری اسلامی گفت:ما به همسایگان خود این پیام را داده ایم که بر اساس منافع مشترک و متقابل و با حفظ اصول و چارچوب دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آماده رقم زدن فصل جدیدی در روابط هستیم.

وی افزود:نگاه ما معطوف به هیچ کشوری نیست و همه کشورها در دیپلماسی جمهوری اسلامی بر اساس حکمت،عزت و مصلحت به طور یکسان تعریف شده اند و عملکرد و مواضع این کشورها بر نوع تعامل ما با آنها تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه باید هوشیاری لازم را داشته باشیم تا شیطنت بیگانگان که حفظ و تقویت روابط ایران با همسایگان را خلاف منافع خود می دانند بر روابط ایران و همسایگان اثر منفی نداشته باشد خاطر نشان کرد: همسایگان نیز باید توجه کنند اگرچه جمهوری اسلامی سیاست حسن همجواری و توسعه روابط دو و چندجانبه را در پیش گرفته اما با دقت نوع رفتارهای کشورهای دیگر را نیز رصد می کند. 

وی ادامه داد:رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی یعنی نگاه به شرق و همسایگان و وحدت بین کشورهای اسلامی دشمنان و رژیم صهیونیستی را نگران کرده و آنها نمی خواهند این سیاست به نتیجه برسد از همین رو به دنبال اختلاف افکنی و قطبی سازی هستند اما ایران اسلامی با هیچ کشوری اختلاف ندارد و به دنبال روایط دوستانه است و عربستان نیز از این اصل مستثنی نیست.