شناسهٔ خبر: 173182 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

طاهری:

انحصارزدایی با طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انحصار مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است، یکی از مزایای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را انحصارزدایی برشمرد.

به گزارش «نماینده» مصطفی طاهری با اشاره به تصویب کلیات «طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» در صحن علنی مجلس، گفت: تا پیش از این شعارهای بسیاری برای روان‌سازی فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار داده شده بود که مجلس با تدوین و تصویب طرح مذکور با جسارت به موضوع تسهیل کسب و کارها ورود کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این طرح پس از ثبت درخواست افراد، اطلاعات از سامانه‌های مختلف دریافت و درخواست‌ها بلافاصله موردتایید قرار می‌گیرد در حالیکه در حال حاضر افراد باید برای دریافت هر کدام از مجوزها، اسناد و مدارک موردنیاز را ارائه کنند تا کارشناسان این مدارک را مورد بررسی قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انحصار مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده بود، یکی از مزایای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را انحصارزدایی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل وجود برخی انحصارها، مجوز، خرید و فروش می‌شود. در کدام کشور دنیا مجوز مهد کودک، دفترخانه یا آژانس ۱۰ میلیارد فروخته می‌شود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجایی که براساس طرح «طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» مجوزها به سرعت صادر خواهد شد، صنعت و تولید نیز رونق بیشتری می‌یابد و موانع پیش روی سرمایه‌گذارن با حذف بوروکراسی‌ها رفع می‌شود.