شناسهٔ خبر: 173174 - سرویس اقتصاد
منبع: تسنیم

آخرین اقدامات وزارت راه برای تامین یک میلیون مسکن در سال

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس آخرین اقدامات وزارت راه برای تامین زمین برای ساخت یک میلیون مسکن را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز به کار وزیر راه و شهرسازی هم زمان با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن شده است، گفت: اخیراً وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون حضور پیدا کرد و گزارشی درباره اقداماتی که برای اجرای این قانون داشته به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اولین گام در این قانون تامین زمین است، ادامه داد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن باید اراضی مستعد دولتی از طریق استانداران در شهرها شناسایی و  به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.

نماینده خدابنده در مجلس با اعلام اینکه اماری از نیاز هر استان برای ساخت مسکن تهیه شده است، اضافه کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی اخیرا با وزارت جهاد کشاورزی جلساتی را داشته اند تا زمین های مستعدی که در اختیار این وزارت خانه در حاشیه شهرها قرار دارد را شناسایی و در اختیار بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه وزارت راه با بنیاد مستضعفان هم جلساتی را داشته و تفاهم نامه های نیز بین این دو نهاد امضا شده است، اظهار داشت: با سازمان اوقاف نیز که در برخی شهرها مشکلاتی درباره اراضی اوقافی وجود داشته جلساتی برگزار شده است.

حسینی تصریح کرد: مقدمات اولیه برای تامین زمین برای ساخت یک میلیون مسکن در سال انجام شده و تفاهم نامه های نیز در این زمینه امضا شده است.