شناسهٔ خبر: 173078 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

تاکید کمیسیون امنیت‌ملی مجلس بر رعایت ۲ شاخصه در انتخاب سفرا

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت:در انتخاب سفرا باید شاخصه‌های مختلفی در نظر گرفته شود که کمیسیون بر ۲ شاخصه تاکید بیشتری دارد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم باید بر دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه‌ای شود، گفت: یکی از راه‌های که می‌توان دیپلماسی اقتصادی را پیش‌برد انتخاب و اعزام سفرای قوی به سایر کشورها است.

وی با اشاره به شاخص‌های که سفرا برای انتخاب و اجرای وظیفه‌های محوله باید داشته باشند، ادامه داد:با توجه به اینکه وزیر امور خارجه خود سفیر و دیپلمات بوده است و شرایط فعلی کشور را به خوبی درک می‌کند و این خود به انتخاب سفرا کمک بزرگی می‌کند.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس با تاکید براینکه در انتخاب سفرا باید شاخصه‌های مختلفی در نظر گرفته شود که کمیسیون بر ۲ شاخصه تاکید بیشتری دارد، اضافه کرد: اولین اینکه سفرای باید به خارج اعزام شوند که توانایی تقویت دیپلماسی اقتصادی را داشته باشند و دوم اینکه در انتخاب سفرا از سیاست‌زدگی اجتناب شود و به دور از جناح‌گرایی و باپه منافع ملی این انتخابات صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه در جلساتی که با وزیر امور خارجه در کمیسیون داشته‌ایم درباره موضوعات مختلفی از جمله نحوه انتخاب سفرا بحث و تبادل نظر داشته‌ایم، اظهار داشت: اعضای کمیسیون بر این عقیده هستند که  ارتباط سیاسی باید نتیجه‌ اش درسبد اقتصاد، تجارت و بازرگانی کشور دیده شود و  از ظرفیت های که موجود است به خوبی استفاده شود.