شناسهٔ خبر: 172872 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

قول وزیر نفت برای جلوگیری از قطعی گاز در زمستان

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه وزیر نفت قول عدم مواجهه مردم با قطعی گاز در زمستان را داده است اما نمی‌توان از اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه گذشت.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی به راهکارهای عبور از بحران تامین گاز در زمستان اشاره کرد و گفت: از آنجا که اکنون کشور با کسری گاز رو به رو شده است تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه گاز، علاوه‌بر فروش فرآورده‌های نفتی 2 مسئله مهم دوران وزارت "جواد اوجی" به شمار می‌آیند لذا باید برای جبران این کسری از نهایت ظرفیت پالایشگاه‌ها استفاده و در ادامه افت فشار گاز پالایشگاه پارس جنوبی جبران کرد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: تعامل با کشورهای همسایه همچون ترکمنستان با هدف خرید گاز، از دیگر اقداماتی است که وزارتخانه‌های نفت و خارجه باید برای جلوگیری از قطعی گاز در زمستان به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: اگرچه وزیر نفت قول عدم مواجهه مردم با قطعی گاز در زمستان را داده است اما نمی‌توان از اهمیت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه گذشت لذا باید ضمن استانداردسازی وسایل گرمایشی -که می‌تواند مصرف را کاهش چشمگیری دهد- در میزان مصرف نیز صرفه‌جویی شود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان 3 راهکار برای جلوگیری از افت فشار پارس جنوبی مطرح کرده‌اند، گفت: ابتدا اینکه میادین پارس جنوبی توسعه پیدا کند، دوم اینکه مناطق جدیدی گازی مانند پارس شمالی ایجاد شود و سوم اینکه از کمپرسورهایی -که بتوانیم افت فشار را جبران کرد- استفاده کنیم، هرچند تمامی این اقدامات "زمان‌بر" و "ارزبر" است لذا باید از هم اکنون با جدیت کار را آغاز کرد و اگر این اقدامات صورت نگیرد به واردکننده برق و گاز تبدیل خواهیم شد.