شناسهٔ خبر: 172730 - سرویس سیاست
منبع: جام جم

تصمیم پشت درهای بسته کارساز نیست

مجتبی یوسفی آقای رئیسی دومین سفر استانی خود را با حضور در بین مردم استان سیستان و بلوچستان آغاز کرد.

«نماینده»/ مجتبی یوسفی_عضو هیات رئیسه مجلس: این سفر می‌تواند امیدهایی را در دل مردم این استان برای رفع مشکلات و معضلاتی که با آن دست در گریبان هستند، ایجاد کند.

برخی بر این باورند که این سفرها مصداق تشکیل دولت مردمی است و گروهی دیگر هم نگاه بدبینانه‌ای دارند و برآن‌اند که این رویه‌ها شباهت‌های تام و تمامی به رویکردهای پوپولیستی و عوامانه دارد.

بدون آن‌که در مقام قضاوت برای این دو نگاه و نظر برآیم، معتقدم که ای‌کاش در هشت سال گذشته مدیران اجرایی کشور حتی با رویه‌های پوپولیستی هم در کنار مردم قرار می‌گرفتند و متوجه می‌شدند که آنها با چه مشکلات اقتصادی سروکار دارند.

ای‌ کاش می‌دانستند که کادر درمان در کنار همه تلاش‌های شبانه‌روزی که برای امنیت و سلامت مردم دارند، با چه معضلاتی روبه‌رو هستند.

متاسفانه تنها رفتاری که از رئیس‌ جمهور قبلی داشتیم، این بود که از پشت شیشه‌های ماشین شاسی‌ بلند به مردم نگاه کرده و این‌گونه تصور کند آنها خوشحال هستند. ما حتی راضی بودیم که رئیس‌جمهور ما رفتار عوامانه داشته باشد، نه این‌که مثل ‌آقای روحانی در حالی از کارخانه بازدید می‌کند که پشت ماشین خارجی بنشیند، برای کارگران دست تکان دهد و به این مساله هم توجه نداشته باشد که چند هزار کارخانه در زمان او تعطیل و کارگران بیکار شدند.

اگر با مردم بودن و با آنها حشر و نشر داشتن از نظر بعضی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، هیچ ایرادی ندارد و حتی استمرار این رویه و تداوم آن، باز هم بر قضاوت کردن از پشت شیشه و گیت و برج‌های بلند شرف و فضیلت دارد.

در کنار این مساله باید توجه داشت که رویه آقای رئیسی در زمانی که مسؤولیت قوه قضاییه را به عهده داشتند، نشان داد که با مردم بودن و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتن، جزو ویژگی‌های مدیریتی ایشان است.

تجربه نشان داده که ایشان در دوره ریاست دستگاه قضا بارها به دیدار مردمی و سرزده رفتند، در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند و دراین دیدارها بسیاری از این دغدغه‌ها و مشکلاتی که مردم بیان کردند، به صورت دستورالعمل، بخشنامه و آیین‌نامه درآمد.

می‌شود در ستادها و مراکز نشست و درباره معضلاتی که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث و بررسی کرد، کار کارشناسانه انجام داد و تصمیم‌گیری کرد اما برای آن‌که از نتیجه این تصمیم‌گیری‌ها اطلاع کسب کنیم، نیازمند این هستیم که مدیران ما در صحنه حضور داشته باشند، از نزدیک نحوه اجرایی شدن تصمیمات را ببیند و با مردم درباره مشکلات این نحوه اجرا و این نوع تصمیمات گفت‌وگو کنند.

در دومین سفر استانی آقای رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم، شاهد یک حرکت رو به جلو برای حل مشکلات مردم بودیم.