شناسهٔ خبر: 172606 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

ابوترابی با اشاره به تأکیدات رهبری:

سفرای اقتصادی دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را احیا می‌کنند

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها معتقد است نباید حل مشکلات کشور را به رفع تحریم‌ها گره زد؛ چه اینکه تحریم‌ها در برهه‌هایی باعث پیشرفت کشور نیز شده است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با هیأت دولت سیزدهم مبنی بر اینکه حل مشکلات کشور نباید موکول به رفع تحریم‌ها شود، گفت: در این باب باید گفت در برخی موارد حتی تحریم ها باعث پیشرفت کشور شده تا جایی که خود کشورهای تحریم کننده تصمیم به رفع آن را گرفتند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: زمانی واردکننده بسیاری از محصولات بودیم اما از زمانی که تحریم شدیم، اقداماتی در راستای افزایش تولید در کشور صورت گرفت که توانستیم به نوعی خودکفایی برسیم و حتی به صادرات دست پیدا کنیم که همین موضوع منجر شد، کشورهای تحریم‌کننده با مشاهده بی اثر شدن این تحریم ها، آن را رفع کنند چرا که به ضرر خودشان تمام می شد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به تأکید دیگر رهبری در این نشست درباره ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی از طرف شخص رئیس جمهور، عنوان کرد: آقای امیرعبداللهیان نیز در روز رأی اعتماد تأکید کرد که برخی سفارتخانه ها اقتصادی هستند لذا باید سفرایی با نگاه اقتصادی در آنها قرار گیرند.

ابوترابی همچنین درباره موضوع هسته ای مطرح شده از سوی آیت الله خامنه ای اظهار داشت: مسأله هسته ای هیچگاه نباید، دیپلماسی و عرصه سیاست خارجی ما را تحت تأثیر قرار دهد و باید به صورت مجزا به گونه ای مدیریت شود که عزت، حکمت و مصلحت نیز در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همان هایی که با وقاحت از توافقنامه بین المللی برجام خارج شده اند همچنان جمهوری اسلامی را در حوزه هسته ای نقد می کنند و طلبکار هستند در حالی که تنها ایران بود که به تعهدات خود پایبند بود لذا در این زمینه نیز باید تدبیر ویژه ای از سوی دستگاه دیپلماسی ایجاد شود.