شناسهٔ خبر: 172015 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

شفافیت تصمیمات کمیسیون مشترک بررسی حمایت از کاربران فضای مجازی:

منتظری: امکان پخش جلسات کمیسیون مشترک از صدا و سیما فراهم است

غلامرضا منتظری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این آمادگی از طرف مجلس وجود دارد که اگر امکان پخش از صداو سیما وجود داشته باشد مردم در جریان تصمیمات طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری در مورد بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی گفت: زندگی امروزه بشر با فضای مجازی عجین شده است، گستردگی این فضا نیازمند مدیریت است و باید بپذیریم فضای مجازی در کشور از مدیریت درستی محروم بوده است؛ مدیریت مطلوب و عقلانی فضای مجازی به ترتیبی که منافع مردم را تامین کند امری ضرورتی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  گستردگی فضای مجازی مثل فضای حقیقی نیازمند امنیت است؛ پایبندی به قوانین در این فضا به آرامش جامعه ختم می‌شود و دامنه اثر گذاری فضای مجازی به مراتب بیشتر از تاثیرات دنیای حقیقی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی رای به هشتاد و پنجی شدن آن دادند.

منتظری تاکید کرد: بررسی این طرح  براساس اصل ۸۵ قانون اساسی به معنای  قانونی شدن آن نیست بلکه نمایندگان از مجلس این  اجازه را گرفتند تا برای اینکه این طرح حلقه‌های تکاملی خود را طی کند به جای رسیدگی در صحن علنی با یک کار گروه مشترک متشکل از کمیسیون‌های تخصصی نظیر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، امنیت و.. سپرده شود و همچنین در کنار ورود کمیسیون‌های مرتبط از افراد حقیقی و حقوقی که در این حوزه تخصص لازم را دارند کمیسیون مشترک تشکیل شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در کنار تشکیل کمیسیون مشترک از اصحاب رسانه در هر جلسه دعوت به عمل می‌آید تا گزارش کاملی از عملکرد این کمیسیون ارائه کنند. این آمادگی از طرف مجلس وجود دارد که اگر امکان پخش از صداو سیما وجود داشته باشد و ضوابط این سازمان اجازه دهد مردم در جریان تصمیمات کمیسیون مشترک درباره طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی قرار می‌گیرند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی هنوز به قانون تبدیل نشده است و اگر ابهامات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد  ضروری است حین بررسی طرح، این موضوع بررسی و اصلاح شود.