شناسهٔ خبر: 171641 - سرویس سیاست
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جوکار:

طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفت

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از در دستور کار قرار گرفتن طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات و طرح‌های در دستور کار کمیسیون شوراها گفت: طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها، طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان در دستور کار فعلی کمیسیون شوراها قرار دارد.  

وی افزود: هدف از این طرح این است که این منابع پایدار و همیشگی باشد. درآمدهای شهرداری‌ها بر اساس این طرح باید روشن و شفاف باشد و کمتر به بعضی از موارد مثل اخذ عوارض، کمیسیون ماده ۱۰۰ و گرفتن جریمه از مردم سوق پیدا کنند.  

جوکار تاکید کرد: با بیان روشن منابع درآمدی شهرداری مشکلات در این مسیر برطرف می‌شود.  

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس توضیح داد: درباره میزان هزینه کرد شهرداری نیز باید نظارت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها انجام گیرد چراکه در قانون این موضوع مشخص شده است.  

جوکار درباره هزینه بیش از یک میلیاردی شهرداری برای طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰» گفت: قطعا اگر گزارشی به مجلس شورای اسلامی درباره طراحی لوگو تهران ۱۴۰۰ برسد پیگیری لازم را انجام خواهیم داد، ولی به صورت رسمی گزارشی در این باره دریافت نکرده ایم.