شناسهٔ خبر: 171538 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

افزایش بیماران و فوتی‌های کرونایی در استان تهران/فعال شدن کلینیک‌های سرپایی

بند پی استاندار تهران با اشاره به روند افزایشی بیماران سرپایی، بستری و جانباختگان کرونا در استان تهران، از فعالیت درمانگاه‌های سرپایی درمان بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش «نماینده» انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به مصوبات امروز این ستاد، اظهار داشت: شاهد افزایش بیماران سرپایی، بستری و افزایش بیماران فوتی در استان تهران هستیم. 

وی ادامه داد: اولین مصوبه جلسه امروز این بود که با توجه به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها بهترین اقدام در مقابله با کروناست، تصمیم بر این شد تا دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.  فرودگاه‌ها و بنگاه‌های مسافربری برون‌شهری، فاصله‌گذاری اجتماعی پائین را رعایت می‌کنند و مصوب شد تا مدیران آنها احضار شده و نسبت به رعایت این موضوع توجیه شوند. 

استاندار تهران با اشاره به دومین مصوبه جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان تهران خاطرنشان کرد:‌ اثربخشی درمانگاه‌های سرپایی و تزریق آمپول رم‌دسیور به هنگام اثربخشی لازم را دارد که به دلیل مشکلات مالی مدتی متوقف شده بود، در نتیجه دو پیشنهاد ارائه شد.

بندپی افزود: یکی این بود تا سازمان‌های بیمه‌گر بهای این آمپول را در کوتاه‌ترین زمان به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بپردازند؛ضمن اینکه از وزارت بهداشت درخواست شد تا ادمین‌های گروه‌های سنی را دراختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهد تا آنها نسبت به افرادی که نوبت واکسیناسیون دارند اطلاع‌رسانی کنند.