شناسهٔ خبر: 171202 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

شهریاری تاکید کرد:

ضرورت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسدود کردن مرزها برای کنترل کرونا

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مسدود کردن مرزهای سه گانه و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مهمترین راهکار کنترل و مهار پیک پنجم کرونا دانست.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری علت اصلی آغاز خیز پنجم کرونا در کشور را عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم دانست و گفت: مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن را جدی بگیرند.

وی بر ضرورت مسدود کردن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی تاکید کرد و گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا اطلاعیه‌ای را در مورد مسدود کردن مرزها و جلوگیری از ورود مسافران از کشورهای خارجی برای جلوگیری از ورود دلتا ویروس به کشور داشته و نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین راهکار کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها و شیوع ویروس دلتا رعایت پروتکل‌ها توسط مردم است و اگر رعایت نکنند مشکل همچنان پابرجاست و نمی‌توان از شیوع ویروس و خیزهای بعدی جلوگیری کرد.

شهریاری با بیان اینکه پیک پنجم در سیستان و بلوچستان آغاز شده و خدمات رسانی‌ها به بیماران در حال انجام است، گفت: متاسفانه سیستان و بلوچستان نسبت به کل کشور پایین‌ترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارد و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر همه در حال تلاش برای کنترل بیماری هستند و تیم واکنش سریع و همچنین معاون وزیر بهداشت در استان حضور پیدا کردند و نیازهای بیمارستان ها در حال تامین است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری را مهمترین راهکار برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی دانست و افزود: افزایش تعداد بیماران بستری فشارهای زیادی را بر کادر درمان و مراکز درمانی وارد کرده و در صورت بی توجهی نسبت به مسدود کردن مرزهای سه گانه افزایش تعداد مبتلایان یحتمل است.