شناسهٔ خبر: 171070 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

عمویی:

ایران تعهدی فراتر از پادمان نسبت به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد/ بررسی مذاکرات وین در هیات تطبیق

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران تعهدی فراتر از پادمان در قبال به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد و تصور آقای گروسی از تمدید توافق سه ماه ایران و آژانس تصور غلطی است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عموئی اظهار داشت: روند ثبت داده ها بدون دسترسی ناظران و بارزسان آژانس یک تصمیم داخلی است و آقای گروسی در مورد آن نمی تواند ادعایی بکند.

وی افزود: تا اینجای کار نیز همکاری های ایران و (IAEA)  فراتر از تعهدات بین المللی و رسمی  بوده و کشورمان تنها به پادمان پایبند است و اینکه تصمیم بگیریم تصاویر تاسیسات هسته ای ذخیره بشود یا خیر مربوط به خودمان است و این تصمیم بر مبنای پیشرفت مذاکرات اتخاذ می شود.

تعهدی فراتر از پادمان به  (IAEA)  نداریم

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس یادآور شد:اینکه آقای گروسی تصور کند ما تعهدی فراتر از پادمان به آژانس بین المللی انرژی اتمی داریم تصور غلطی است و تا امروز نیز بیشترین بازرسی های این آژانس از جمهوری اسلامی ایران بوده که متاسفانه خروجی مطلوبی برای ما نداشته و آژانس رفتار تعاملی مثبتی نداشته و به طور مستمر ادعا های جدیدی مطرح کردند.

شش دور مذاکره برجامی در هیئت تطبیق در حال بررسی است

وی در خصوص روند شش دور مذاکرات برجامی نیز گفت:در حال حاضر این مذاکرات در هیئت تطبیق متشکل از شورای عالی امنیت ملی،مجلس شورای اسلامی و دولت در حال بررسی است و نتیجه بررسی ها از سوی تیم مذاکره کننده اعلام خواهد شد و در همین چارچوب نیز مورد  آینده در تعامل ما با آژانس تصمیم گیری خواهد شد.