شناسهٔ خبر: 170995 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

مردم پولی بابت واکسن کرونا پرداخت نمی‌کنند

حسینعلی شهریاری/1 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد واکسن ۲۰۰ هزار تومانی برکت، گفت: از ابتدا قرار بود سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت واکسن‌های تولید داخل را با قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت واکسن خارجی از شرکت‌های تولید کننده خریداری کند و واکسیناسیون مردم رایگان باشد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در مورد اختلال در نوبت دهی واکسیناسیون کرونایی سالمندان، گفت: وزارت بهداشت بارها اعلام کرد که سالمندان برای تزریق دوز دوم واکسیناسیون کرونا باید در سامانه ثبت نام کنند و واکسیناسیون تنها پس از دریافت پیامک انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اما برخی افراد بدون اینکه منتظر دریافت پیامک باشند از بیم اینکه واکسن تمام شود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و این امر باعث ازدحام و شلوغی و تشکیل صف های طولانی شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در مورد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی واکسن کووبرکت، گفت: از ابتدا قرار بود سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن‌های تولید داخل را با قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت واکسن خارجی از شرکت های تولید کننده خریداری کند.

شهریاری یادآور شد: دولت واکسن ها را خریداری می کند و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد و واکسیناسیون کرونا رایگان است.