شناسهٔ خبر: 170993 - سرویس مجلس
منبع: مهر

غضنفرآبادی:

شتابزدگی در مذاکرات قابل قبول نیست/روند گفتگو با ۱+۴را رصد میکنیم

غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: شتابزدگی دولت‌مردان برای انجام مذاکرات قابل قبول نیست و مجلس روند مذاکرات را به صورت دقیق رصد می‌کند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای دولت روحانی مبنی بر اینکه به دنبال آن هستند تا دولت سیزدهم آغاز آرامی داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت کشور به هیچ وجه آرام نیست. فقط در بحث بودجه، ناآرامی بسیار جدی در کشور وجود دارد و دولت تدبیر و امید کشور را با یک وضعیت بودجه‌ای بسیار نامطلوب تحویل دولت بعدی می‌دهد.

وی بیان کرد: این شرایط، کار را برای دولت بعدی بسیار سخت می‌کند اما با درایت، پیگیری و تدبیر دولت سیزدهم می‌توان از بحران‌ها عبور و مشکلات کشور را رفع کرد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شتابزدگی دولت برای انجام مذاکرات هسته‌ای، گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما مربوط به عجله دولتمردان برای انجام مذاکرات است. ما دیدیم که مذاکرات در چند سال قبل هم کاملاً احساسی و شتاب‌زده انجام شد و در آن مقطع هم هدف دولتمردان ما این بود که دستشان پر باشد و حرفی برای گفتن داشته باشند. آنان با عجله برجام را منعقد کردند که نه تنها هیچ دستاوردی برای ما نداشت، بلکه دچار خسارت‌های جدی شدیم.

نماینده مردم بم در مجلس ادامه داد: در حاضر هم دولت روحانی برای آنکه بگوید کار مذاکرات را خودشان به اتمام رسانده‌اند، بسیار شتابزده عمل می‌کند. البته شرط مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها باید رفع و راستی‌آزمایی شود تا حدی نگرانی ما را کاهش داده است.

غضنفرآبادی تاکید کرد: از سوی دیگر مجلس، از طریق کمیته‌ای ویژه متشکل از برخی از اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی، بر نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و روند مذاکرات به طور دقیق نظارت می‌کند. همچنین همه نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به صورت دقیق مذاکرات هسته‌ای و گفتگو با گروه ۱+۴ را رصد می‌کنند و ما اجازه نمی‌دهیم که دولت در این زمینه شتابزده عمل کند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اظهار داشت: توصیه ما به دولتمردان آن است که در این مدت باقی مانده از عمر دولت، عجله‌ای در زمینه انجام مذاکرات نداشته باشند و اگر الان نمی‌توانند با طرف مقابل برای لغو کامل تحریم‌ها به نتیجه برسند، اجازه دهند تا دولت آینده ادامه مذاکرات را پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: شتابزدگی دولتمردان برای انجام مذاکرات برای ما اصلاً قابل قبول نیست و این کار هیچ ضرورتی هم ندارد. ما یک بار دیدیم که این شتاب‌زدگی باعث انعقاد برجام و خسارت به کشورمان شد و نباید مجدداً به علت مذاکرات شتابزده دچار خسارت شویم.