شناسهٔ خبر: 170892 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

رضازاده تاکید کرد:

بازگشت آمریکا به برجام منوط به لغو همه تحریم‌های ضدایرانی است

رضا زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برای بازگشت آمریکا به برجام، لازم است کشورهای ۱+۴ در این زمینه هم نظر شوند، سپس لغو تمام تحریم ها به صورت یکجا رقم بخورد، بعد می توان درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای تصمیم گیری کرد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده در واکنش به این موضوع که آمریکا به دنبال مذاکره بلندمدت تر و قوی تر از برجام با ایران است، گفت: با توجه به پیروزی قاطع حجت الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، قطعا دولت جدید ضمن هماهنگی با مجلس و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری اقدام می کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت آمریکا یکجانبه از برجام خارج شده است، یکی از شروط کشور ما برای بحث توافق هسته با آمریکا  این است که ابتدا آنها باید به اجرای تعهدات برجام برگردند و تمام تعهدات خود را اجرایی کنند.

وی اظهار داشت: برای بازگشت آمریکا به برجام، لازم است کشورهای ۱+۴ در این زمینه هم نظر شوند، سپس لغو تمام تحریم ها به صورت یکجا رقم بخورد، بعد می توان درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای تصمیم گیری کرد.

رضازاده تاکید کرد: درواقع تا ایالات متحده اعتماد ایران و سایر کشورهای طرف برجام را جلب نکند و نشان ندهد متعهد است و راستی آزمایی نشود، نمی تواند به برجام برگردد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از جلب اعتماد و بازگشت به توافق هسته ای، می توان درباره سایر موضوعات بر اساس سیاست های کلان اقدام کرد، البته در این بین راهبردهای دولت جدید و مجلس نیز باید مدنظر قرار گیرد.