شناسهٔ خبر: 170453 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

حیدری:

مشارکت مردم در انتخابات باعث تولید قدرت ملی خواهد شد

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید ساختار احزاب اصلاح شود و این کار هم می‌توان به کمک دولت و مجلس صورت بگیرد تا احزاب فعال شوند.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم باید متوجه باشند که عدم مشارکت در انتخابات باعث می‌شود نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشته باشند.

قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس افزود: به عنوان یک نماینده و البته شهروند از مردم تقاضا مند هستم، پای صندوق‌های رای حاضر شوند؛ چرا که خواه ناخواه رئیس جمهوری میان این چند گزینه انتخاب خواهد شد؛ بنابراین بهتر این بوده که با رای بالایی منتخب شود تا پشتوانه مردمی را دارا باشد،  زیرا مشارکت مردم هم در مناسبات بین المللی و هم اینکه  در سطح ملی تاثیر خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: رئیس جمهوری که با آرا بالای مردمی وارد پاستور شود با انگیزه ای مضاعف برای حل مشکلات مردم گام برمی دارد؛ بنابراین مشارکت مردم باعث تولید قدرت ملی خواهد شد و قطعا هر یک رای اثر خود را در عرصه داخلی و خارجی نشان خواهد داد.

وی به عدم فعالیت احزاب در طول سال اشاره کرد و گفت: احزب مجوز دار فراوانی در کشور وجود دارد و شاید نسبت به دیگر کشورها هم بیشتر باشد، اما فعالیت احزاب در کشورمان به دلیل مولفه های مختلف چندان موثر نیست و نمود آنچنانی ندارد و صرفا در جریان انتخابات ها خود را عیان می کنند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: احزاب در کشور ما در طول سال فعالیت ندارند و اگر براساس مرامنامه عمل کنند؛ قطعا در افزایش مشارکت مردم در عرصه های مختلف تاثیرگذار خواهند بود.

حیدری تاکید کرد: باید ساختار احزاب اصلاح شود و این کار را هم می‌توان به کمک دولت و مجلس انجام داد تا احزاب فعال شوند.

پایان پیام/