شناسهٔ خبر: 169898 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

چرا غربی ها درصدد ترمیم روابط خود با ایران هستند؟

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:برگزاری مذاکرات برجامی و نزدیک شدن به توافق جدید نیز موجب شده کشورهای غربی تمایل بیشتری برای ارتقاء سطح روابط با ایران داشته باشند.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با اشاره به اهمیت تقویت روابط دوجانبه کشورمان با اروپایی ها و دیگر کشورهای دنیا، گفت: وزارت امور خارجه بر اساس وظایف محوله‌اش، باید متناسب با تغییرات و تحولات حوزه بین الملل درصدد فرصت یابی برای گسترش روابط کشورمان با دنیا باشد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه شیوع و گسترش ویروس کرونا موجب شد تعاملات کشورها تا حدودی دچار آسیب شود اما با کاهش این بیماری، اکنون شاهد فصل جدیدی از توسعه روابط دوجانبه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه بیش از هر زمان دیگری ضرورت بهبود و ارتقای مناسبات دوجانبه با کشورها حس می شود از این رو توسعه روابط با کشورهای منطقه ای و سایر نقاط دنیا مانند اروپایی ها دارای اهمیت دوچندان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته باید اذعان کرد برگزاری مذاکرات برجامی و نزدیک شدن به توافق جدید نیز موجب شده کشورهای غربی تمایل بیشتری برای ارتقاء سطح روابط با ایران داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد امروزه اروپایی ها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی در منطقه است و این امر موجب شده غربی ها درصدد ترمیم روابطشان با کشورمان باشند.