شناسهٔ خبر: 169493 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

بیانیه فراکسیون مهدویت و تمدن سازی اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

روز قدس فراکسیون مهدویت و تمدن سازی اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس طی بیانیه‌ای تأکید کرد که تدبیر نامگذاری روز قدس، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم و جور را معنایی دوباره بخشید و روحی تازه در کالبد جهان اسلام دمید.

به گزارش«نماینده» متن بیانیه فراکسیون مهدویت و تمدن سازی اسلامی که رئیس آن محمدمهدی زاهدی است, به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا ۖ  (مائده،۸۲)

تدبیر نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام "روز قدس" که نشان از دوراندیشی ایشان داشت، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظلم و جور را معنایی دوباره بخشید و روحی تازه در کالبد جهان اسلام دمید. 

امروز و در حالی که دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا با ایجاد هیاهوهای سیاسی و تبلیغاتی سعی در تحت الشعاع قراردادن مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان مهم ترین اولویت جهان اسلام را دارد و متأسفانه بعضی از کشورهای منطقه نیز  همسو با آن عمل می کنند؛ جمهوری اسلامی ایران بعنوان پرچمدار عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین، مقابله با جور رژیم جعلی صهیونیستی را آرمان بزرگ خود دانسته و در این راه با نصب العین قراردادن فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه­ ای(مدظله‌العالی) که فرمودند: "مشکل اصلی فلسطین وجود دولت صهیونیستی است و همه ملتها و دولت­های اسلامی باید مسئله فلسطین را از مسائل اول خود بدانند"، مبارزه تا احقاق حق ملت مظلوم فلسطین را وظیفه حتمی خود دانسته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

امروز جبهه مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است. دولتمردان و حاکمان آمریکا هم باید بدانند که طرح تبلیغاتی و سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان، تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که خواب از چشمان صهیونیست ها و همراهانش ربوده بود، تلاش‌های مذبوحانه ای است که راه به جایی نخواهد برد.

آل سعود و کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس آگاه باشند که با برقراری روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی، برخلاف صریح دستورات الهی، ننگی ابدی را برای خود رقم زده‌اند که موجب نفرت همه امت اسلامی از این سیاست‌های زبونانه گشته است.

رژیم صهیونیستی نیز باید بداند شمارش معکوس عمر ننگینش آغاز شده است و به فرموده امام خامنه ای چند سال آینده را نخواهند دید.

با اتکا به رهنمود رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «قضیه فلسطین کلید رمز گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است» و اعتقاد به وعده الهی در یاری مظلومان و خلافت مستضعفین، همه ی منتظران ظهور و رزمندگان مقاومت در سراسر گیتی آزادی قدس شریف را فریاد می زنیم و به ندای امام راحل که فرمودند «انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور آن شاءاللّه‏ تهیه بشود» لبیک می گوییم.

با توجه به نگاه عمیق امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به مسأله فلسطین و قدس شریف و اهمیت این موضوع در منظومه ی فکری مهدویت، در روز قدس همه‌ی مهدی یاوران و زمینه سازان ظهور با اعلان حمایت از قدس شریف، مقدمه ی حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی را رقم زده و زمینه ساز طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه باشیم.

از جوانان مسلمان و انقلابی می خواهیم با ایجاد پویش ها و جریان سازی بین المللی در زنده نگهداشتن مسأله فلسطین بعنوان مسأله اصلی جهان اسلام، گام های بزرگی بردارند.

 فراکسیون مهدویت و تمدن سازی اسلامی/