شناسهٔ خبر: 169485 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

حاجی‌بابایی؛

سازمان امور مالیاتی نباید به سمت افزایش مالیات کارگاه‌های تولیدی برود

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:سازمان امور مالیاتی نباید به سمت افزایش مالیات کارگاه‌های تولیدی برود بلکه باید به سمت مهار فرارهای مالیات حرکت کند، دستگاه مالیاتی زمانی که توان محاسبه میزان فرارهای مالیاتی را دارد پس چگونه نمی‌تواند مانع این فرار و دریافت دقیق مالیات‌ها شود.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با بیان اینکه برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود، گفت: یکی از دلایل افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 1400 توسط مجلس در نظر گرفتن میزان مالیاتی بود که باید با جلوگیری از فرارهای مالیاتی و دریافت معوقات بدست بیاید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید تلاش کند تا به سمت افزایش مالیات کارگاه‌های تولیدی نرود بلکه باید به سمت مهار فرارهای مالیات حرکت کند، دستگاه مالیاتی زمانی که توان محاسبه میزان فرارهای مالیاتی را دارد پس چگونه نمی‌تواند مانع این فرار و دریافت مالیات‌ها شود.

حاجی‌بابایی بررسی دوباره لیست معافیت‌های مالیاتی را یکی دیگر از راه‌های تحقق درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی در سال جاری دانست و افزود: برخی معافیت‌ها مربوط به مباحث کشاورزی است که ایرادی ندارد اما باید لیست معافیت‌های مالیاتی کاملا بررسی و مشخص شود، شاید لازم باشد پس از بررسی حداقل ده درصد این معافیت‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: وضعیت عملکرد بانک‌ها، بورس، قاچاق کالا، مالیات و بعضا سیاست‌های نامتوازن و در حال تغییر، موجب بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران داخلی برای تولید شده است./