شناسهٔ خبر: 169382 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

اعطای وام ۷۰ میلیونی به زوج‌های جوان راهکاری موثر برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان است

وام ازدواج 43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از اعطای وام ۷۰ میلیونی به زوج‌های جوان به عنوان راهکاری موثر در جهت افزایش تمایل جوانان برای تشکیل خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان یاد کرد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه با ارزیابی مثبت از اجرای مصوبه مجلس توسط دولت برای افزایش وام ازدواج تا ۷۰ میلیون تومان، گفت: هر سال بودجه‌ای که مجلس مصوب می‌کند آئین‌نامه‌های آن در جلساتی توسط دولت در فروردین ماه تدوین شده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود، بنابراین این امر مثبتی بوده که ازهمین ابتدای سال آئین‌نامه این مصوبه توسط بانک مرکزی جهت اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون تعداد زیادی از زوج‌های جوان که مدارک خود را جهت دریافت وام به بانک‌های عامل تحویل داده‌اند، می‌توانند از مزایای این میزان وام بهره‌مند شوند. ضمن اینکه اقساط این وام بلندمدت بوده و می‌تواند کمک بزرگی در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این میزان افزایش وام در جهت رفع موانع ازدواج می‌تواند گره گشا باشد منوط بر اینکه زوج‌های جوان سطح توقعات خود را کاهش داده و از خریدهای نجومی برای تامین جهیزه و برگزاری مراسم ازدواج بپرهیزند، از سوی دیگر به تهیه مسکن در مناطقی که در حد توان مالی آنها باشد اکتفا کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید اجرای این مصوبه نقش موثری در جهت افزایش تمایل جوانان برای تشکیل خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان خواهد داشت.