شناسهٔ خبر: 169050 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

تداوم حمایت نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی از وزارت بهداشت ضروری است

محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از از تداوم سیاست‌ها و رفتارهای انفعالی در مبارزه با کرونا، گفت: نیاز است نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی همان حمایتی که از وزارت بهداشت در روز طبیعت داشتند را تداوم دهند تا بتواند به وظایف خود به درستی عمل کند.

به گزارش «نماینده» محمدعلی محسنی بندپی از تداوم سیاست‌های انفعالی در مبارزه با کرونا انتقاد کرد و گفت: در خانه ماندن و قرنطینه خانگی از مهمترین راهکار قطع زنجیره انتقال کرونا است و سفر رفتن و حضور در اماکن پرتردد زمینه شیوع بیشتر کرونا را فراهم می‌کند.

وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد فوتی‌ها به حدود ۵۰ نفر و مبتلایان به ۵ هزار نفر رسید اما متاسفانه با تداوم سیاست‌های انفعالی تعداد فوتی‌ها سه رقمی و تعداد مبتلایان از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته است البته این موضوع تنها منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست و حتی در کشورهای توسعه یافته با پوشش واکسیناسیون وسیعی که دارند شاهد بروز پیک‌های مختلف هستیم و در حال حاضر قرنطینه یک ماهه در در دستور کار کشورهای فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: بسیاری از سازندگان بین المللی واکسن دنیا همچنان از شناخت چهره‌های جدید ویروس ناتوان هستند و ممکن است بیماران یا افراد سالم را در مقابل یک نسخه خاصی از ویروس ایمن کنند اما وقتی نسخه جهش یافته بروز می‌کند واکسن آنها کارایی ندارد ضمن اینکه در آمریکا از هفته گذشته کودکان را وارد آزمایشگاه‌های بالینی کردند تا تاثیر واکسن بر آنها را بررسی کنند البته ما در ایران هنوز موفق به این کار نشدیم و نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

محسنی بندپی با انتقاد از اینکه کندی خاصی در تامین واکسن‌هایی که وزارت بهداشت قرار است از طریق واردات و تولید داخل تامین شود وجود دارد، تصریح کرد: نمایندگان دیروز در صحن علنی تذکراتی را در مورد شفاف‌سازی در مورد واکسن‌های وارداتی داشتند؛ ما در ورود واکسن به کشور به شدت محدودیت داریم و همه شرکت‌های سازنده معتبر دنیا به نوعی تحت فشار هستند که هیچ واکسنی را به کشورمان ندهند و در حال حاضر هم برای تهیه واکسن‌های وارداتی تحریم‌ها را دور زده‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۷ تا ۲۰ شرکت داخلی در تلاش برای تولید واکسن هستند، گفت: بنیاد برکت در حال حاضر وارد فاز دو و سه بالینی شده و فخرا و کووپارس هم به تازگی وارد فاز یک شده‌اند؛ در بازدیدی که از بنیاد برکت داشتیم مسئولان آن تاکید داشتند تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد واکسن را در حد انبوه تولید می کنیم البته احساس می شود که با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شدند که طی روزهای اخیر رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد که تا پایان مهرماه ممکن است به تولید انبوه برسیم.

باید به سبک جدید زندگی عادت کرد

وی با بیان اینکه باید به سبک جدید زندگی عادت کرد و آن را پذیرفت، افزود: باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفت و از دورهمی‌ها و سفرهای غیرضرور پرهیز کرد.  

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس یازدهم یادآور شد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که آمار بستری بیماران در استان در یک فرودین ماه ۱۴۰۰، ۴۴۰ نفر بود و در حال حاضر به ۹۰۰ نفر رسیده یعنی آمار بستری طی دو هفته به دو برابر رسیده بنابراین باید از انجام رفتارها و سیاست‌های انفعالی در مقابله با ویروس به شدت پرهیز کرد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه مبارزه با کرونا نیازمند همکاری همگانی است، ادامه داد: نیروی انتظامی در روز طبیعت وارد عمل شد و اجازه ورود هیچ کس به طبیعت را نداد اما متاسفانه در روز ۱۴ فروردین ماه شاهد ازدحام جمعیت در وسایل نقلیه بودیم در حالی که برای ویروس فرقی نمی‌کند که ما در طبیعت تجمع کنیم یا در مترو.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: باید همان حمایتی که نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی از وزارت بهداشت در روز طبیعت داشتند تداوم یابد تا بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد