شناسهٔ خبر: 169046 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

ریاض در مذاکرات برجامی محلی از اِعراب ندارد/همپیمانان اسرائیل نمی‌توانند به مسائل مرتبط با ایران بپردازند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد ورود کشورهایی همچون عربستان که محلی از اعراب در مذاکرات برجامی ندارند به هیچ عنوان مورد قبول کشورمان نیست.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی در واکنش به اظهارات وزیرخاجه سعودی ها مبنی بر اینکه عربستان باید در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد، گفت: ورود کشورهایی همچون عربستان که محلی از اعراب در مذاکرات برجامی ندارند به هیچ عنوان مورد قبول کشورمان نیست و نمی تواند در این معاهده بین المللی جایی داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهایی از این دست که همپیمان با اسرائیل هستند نمی توانند در گفتگوهای بین المللی مرتبط با مسائل هسته ای کشورمان نقشی داشته باشند.

وی ادامه داد: راهبرد ایران در مذاکرات با غربی ها روشن و واضح است و این رویه قطعی و تغییرناپذیر است زیرا حول محور گفتگوها مبتنی بر مسائل هسته ای و در چارچوب مشخص برجام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی برداشته شدن تمامی تحریم ها خصوصا تحریم های وضع شده در زمان ترامپ و جبران خسارات ناشی از این موضوع باید دردستور کار غربی ها باشد.

علیرضابیگی تصریح کرد: همچنین در این زمینه باید راستی آزمایی انجام شود تا شاهد بدعهدی مجدد غربی ها نباشیم؛ متاسفانه طرف های برجامی به تعهدات مشخص شده در این توافقنامه عمل نکردند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص گفتگو در مورد مسائل موشکی و منطقه ای ذیل برجام، خاطرنشان کرد: گنجاندن حوزه مشروع دفاعی-موشکی و طرح مسائل منطقه ای حرف جدیدی نیست زیرا در زمان ترامپ نیز مورد تاکید غربی ها بود در حالی که برجام صرفا در حوزه هسته ای میان طرف های متعهد انعقاد شده است. /