شناسهٔ خبر: 169036 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ضربه‌ای مهلک به امنیت کشورهای عربی است

عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است ژئوپلتیک رژیم صهیونیستی ظرفیتی برای محوریت یک ائتلاف را ندارد و حکومت‌های عربی که روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی می‌کنند، محکوم به شکست و سقوط هستند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی ضمن محکومیت اقدام بحرین در اعزام سفیر این کشور به سرزمین‌های اشغالی گفت: ائتلاف های این چنینی دوامی نداشته و حاکمیت هایی که تن به خواسته اسرائیل می دهند در واقع مشروعیت خود را از دست داده اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ امنیتی برای کشورهای طرف ایجاد نمی کند، اظهار داشت: این اقدام باعث بر هم زدن ثبات و امنیت کشورهای عربی شده و رژیم صهیونیستی را نسبت به جنایت در فلسطین اجری تر می کند.

وی ادامه داد: این کشورها خود نیز می دانند که اینگونه ائتلاف ها با رژیم صهیونیستی از درون ماندگاری نداشته و نمی توانند با چنین اقدامی به این رژیم مشروعیت بخشند و همین عدم مشروعیت بزرگ ترین مشکل اسرائیل در میان ملت های منطقه است.

عباس زاده مشکینی در ادامه با بیان اینکه سران رژیم کودک کش صهیونیستی از هر طریقی به دنبال کسب مشروعیت هستند، عنوان کرد: آنها باز هم در این مسیر تلاش می کنند اما در نهایت جایی که ملت ها در برابر این اقدام توطئه آمیز حکومت های خود سکوت نکرده و بر خیزند، به پایان خود خواهند رسید.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از نظر ابعاد تاریخی، ژئوپلتیکی و ظرفیتی هیچ ویژگی برای اینکه محور یک ائتلاف در منطقه باشد را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تلاش اسرائیل برای ایجاد ائتلاف حول محور اسرائیل را تلاشی برای مقابله با محوریت قرار گرفتن جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ائتلاف بزرگ فرامنطقه ای در حال شکل گیری است که جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در آن قرار دارند و با بزرگ شدن محور این دایره، کشورهایی همچون کوبا، ونزوئلا و برخی کشورهای افریقایی نیز به آن می پیوندند و حتی امید به پیوستن ترکیه و مصر را نیز داریم لذا چشم انداز این اتفاق، باعث وحشت اسرائیل شده که قصد دارد بدل آن را با محوریت رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد کند.