شناسهٔ خبر: 169033 - سرویس جامعه
منبع: مهر

علی‌رغم شیوع ویروس جهش یافته در ترکیه؛

پرواز به پایتخت گردشگری ترکیه فقط با ۷۰۰ هزار تومان!

ترکیه به رغم اینکه ترکیه در بحرانی‌ترین شرایط در رابطه با شیوع ویروس جهش یافته قرار دارد اما نه تنها پروازها به این کشور متوقف نشده بلکه با ارزان‌ترین قیمت انجام می‌شود.

به گزارش  «نماینده»   ۸۵ مرکز استان در کشور ترکیه در وضعیت بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند و روز به روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود. به عنوان مثال آمار مبتلایان ترکیه به ویروس جهش یافته در یک روز به ۳۲ هزار نفر رسید با وجود اینکه تعداد قربانیان آن نسبت به تعداد مبتلایان زیاد نیست اما درگیری افراد با ویروس جهش یافته اتفاق ناخوشایندی است.

همچنین با وجود قرمز بودن این مقصد اما همچنان سفر به ترکیه در ایام نوروز انجام می‌شد و هنوز هم ادامه دارد چون سفر به این کشور هنوز جزو سفرهای ارزان قیمت خارجی است.

در تازه‌ترین اخبار نسبت به سفرهای خروجی مسافران ایرانی به مقصد ترکیه، تنها واکنش‌ها به آن واکنش وزیر بهداشت بوده که از این سفرها ابراز نگرانی کرده است و با وجود آنکه مدیران در این وزارت خانه هشدار داده بودند اما نه تنها پروازها به مقصد ترکیه متوقف نشد بلکه بلیت هواپیما برای مقصدی مثل استانبول در ارزان‌ترین نرخ خود قرار گرفته است!

به عنوان مثال برای پرواز از تهران به استانبول نرخ بلیت هواپیما در تاریخ امروز تنها ۷۱۹ هزار تومان است این رقم با اختلاف ۲۰ هزار تومان فردا به ۷۴۰ هزار تومان خواهد رسید. مسافران این مقصد کرونایی بنا به آنچه که دولت ترکیه اعلام کرد، تنها لازم است تست منفی کرونا به همراه داشته باشند.

از آن طرف ترددهای بین استانی نیز در داخل ایران بنابر گزارش وزارت راه و شهرسازی ۱۴۴ درصد رشد داشته است و مسافران مبتلا به کرونا آزادانه به سفر رفتند. مسافران ورودی به ایران نیز در حال برگشت هستند.

در این راستا وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور نوشته که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود. بدیهی است شهروندان ایرانی که در ترکیه به سرمی برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های مربوطه و انجام تست پی‌سی‌آر و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج کنند.

با وجود اینکه این نامه آنی در روز یازدهم فروردین ۱۴۰۰ نوشته شده اما با گذشت چهار روز همچنان این سفرها پا برجاست. از سوی دیگر آژانس‌های مسافرتی نیز اقدام به برپایی تورهای گردشگری به مقصد ترکیه می‌کنند و در برخی دیگر با تبلیغ تورهای ترکیه اعلام می‌کنند که با پایان ایام نوروز این نرخ‌ها برای سفر به ترکیه کمتر شده است. این در واقع تبلیغ دیگری برای سفر گردشگران ایرانی به مقصد کرونایی ترکیه است. اقدامی که وزارت بهداشت را برای آمار قربانیان و مبتلایان به ویروس نگران‌تر کرده است.