شناسهٔ خبر: 169024 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

ضرورت ایجاد استخر ذخیره آب برای رفع مشکل کمبود آب دو ماهه کشاورزان

سیاه کلی نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی باید در جهت تأمین آب مورد نیاز مردم اقدام کنند، بر ضرورت ایجاد استخر ذخیره آب جهت رفع کمبود آب دو ماهه کشاورزان تأکید کرد.

به گزارش «نماینده» لطف اله سیاه کلی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی، کشور با خشکسالی مواجه است، ضمن اینکه متأسفانه وجود دو متولی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی باعث شده در برخی نقاط کشور با مشکل تأمین آب شرب یا انتقال و توزیع آب سالم مواجه شویم.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس به وزیر نیرو تذکر داد: نسبت به رفع مشکل کمبود آب و انتقال و توزیع آب سالم که سلامت مردم را تهدید می‌کند اقدام عاجل به عمل آورد، همچنین در ادامه به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد نسبت به تأمین آب مورد نیاز کشاورزان جدیت داشته باشد.

وی در پیشنهادی جهت رفع کمبود مشکل آب تصریح کرد: لازم است در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری اقدام اساسی انجام شود که این امر باعث پرآب شدن چشمه‌سارها و ممانعت از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن می‌شود؛ ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که این مشکل در حوزه انتخابیه هم موجب فرسایش خاک شده به طوری که به رانش زمین و تخلیه روستاها منتهی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت ایجاد استخر ذخیره آب خاطر نشان کرد: کشاورزان در بسیاری از نقاط کشور تنها دو ماه با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند که برای رفع آن می‌توان از استخر ذخیره آب استفاده کرد که روان آب‌ها و آب‌های فصلی را در آن جمع کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد؛ از سوی  دیگر به دلیل رشد مهاجرت معکوس به روستاها این امر می‌تواند باعث اشتغال زایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر به وزیر راه و شهرسازی افزود: متأسفنه بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز روستاهایی داریم که به رغم برخورداری از ۲۰۰ خانوار هنوز از دسترسی به راه‌های مواصلاتی مناسب بی‌بهره‌ هستند.