شناسهٔ خبر: 168994 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

رئیسی: خرید تضمینی پیاز به یک سوم هزینه تولید آن/ پیگیری مانع زدایی از تولید در حوزه کشاورزی

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس گفت: در بازدیدهایی که در سطح استان داشتم، کشاورزان از مسائل مختلفی از جمله خرید تضمینی محصولاتشان گله داشتند که برای مثال خرید تضمینی پیاز یکی از آنها بود که قیمت خرید یک سوم هزینه تولید این محصول است.


حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: از ابتدای امسال در حوزه انتخابیه بازدیدهایی از مناطق مختلف داشتم و از جمله مسائل مورد توجه رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان بود.

وی افزود: در جریان بازدیدها در جریان مشکلات تولیدکنندگان به ویژه در حوزه کشاورزی و دامداری قرار گرفتم که عمده مشکلات آنها در سه محور قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی، موضوع خرید محصولات کشاورزی و نیز مشکل زمین و آب بود.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه خرید نهاده‌های دامی و کشاورزی و نیز قیمت کود و سم، قیمت‌ها در روزها و ماه‌های گذشته حدود ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بسیار پایین است.

رئیسی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مورد پیاز هزینه تولید آن در هر کیلو ۲۰۷۰ تومان است اما خرید تضمینی این محصول از کشاورز در هر کیلو ۵۹۶ تومان است که قیمت خرید حدود یک سوم هزینه تولید است.

وی افزود: در حوزه زمین و خاک مشکل کشاورزان اختلافاتشان با منابع طبیعی در بحث زمین‌هاست که باید در این زمینه مستندسازی انجام شود و زمین‌های کشاورزی مردم سنددار شود و قانون کاداستر در این زمینه اجرا شود.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیرا در همین باره نشستی را با مدیرکل جهاد کشاورزی استان هرمزگان داشتم و مشکلات کشاورزان و دامداران را مطرح کردم و او قول پیگیری مشکلات را داد اما باید ببینیم از قول تا عمل چه مقدار راه است.