شناسهٔ خبر: 168952 - سرویس پارلمان شهری
منبع: خانه ملت

اعمال محدودیت‌های تردد شبانه در پایتخت بازدارنده نیست/آمادگی مجلس برای کارآمدسازی قوانین در حوزه شهری

یزدی خواه عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه ما باید برای اجرای برنامه‌ها در حوزه شهری نقشه راه داشته باشیم از اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین در این حوزه خبر داد.

به گزارش«نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه در بیان موضوعاتی که باید در سال ۱۴۰۰ پیگیری آنها در اولویت دستورکار حوزه مدیریت شهری پایتخت قرار گیرد، گفت: ما باید برای اجرای برنامه‌ها در حوزه شهری نقشه راه داشته باشیم، کما اینکه برای رفع مشکل ترافیک باید طرح جامع ترافیکی داشته باشیم یا برای توسعه فضای سبز شهری، باید نقشه راه مشخصی داشته باشیم.  

عدم تکمیل نقشه جامع برای مدیریت بازار به  نبود همت در مجریان آن برمی‌گردد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده است که ما هر سال با بحران‌هایی در فروش تعدادی از محصولات کشاورزی اعم از سیب زمینی، پیاز یا سایر تولیدات این بخش مواجه باشیم، این است که هنوز نقشه جامع برای این حوزه تکمیل نشده است و آمایش سرزمین در حوزه کشاورزی یا نداریم یا به روزرسانی نشده یا مجریان همتی برای اجرای آن ندارند.  

وی تصریح کرد: تاکنون سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه مدیریت فروش محصولات کشاورزی یا کارآمد نبوده یا اصلا مجریان اراده‌ای برای عملیاتی کردن طرح‌های مبتنی بر اسناد بالادستی نداشته‌اند، چرا که اگر به این امر توجه می‌شد شاهد این میزان از هم گسیختگی و هرج و مرج در بازار میوه یا گوشت و مرغ نبودیم.

یزدی خواه خاطرنشان کرد: این مشکلات ناشی از روش مدیریتی بوده که مبتنی بر اسناد بالادستی نیست چرا که بعضا مدیرانی برای مدیریت در این حوزه به کار گرفته می‌شوند که از نظر حرفه‌ای و کارشناسی از تخصص لازم برخوردار نیستند.  

اعمال محدودیت تردد شبانه در تهران بازدارنده نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی دیگر از نقایص موجود در اداره شهر به بی‌نظمی در خصوص نحوه اعمال ممنوعیت برای تردد شبانه برمی‌گردد، چرا که شاهد بروز تخلف‌های بسیاری در این زمینه هستیم که منشاء آن ملموس نبودن نحوه اجرای این دستورالعمل است، چرا که اگر به محض بروز تخلف پیامک جریمه برای فرد خاطی ارسال شود می‌تواند بازدارنده باشد یا حتی خودروهایی که برخلاف قانون وارد شهرهایی با وضعیت قرمز می‌شوند تنها نباید جریمه شوند بلکه باید خودروی آنها به مبداء برگردانده  شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در مجلس این آمادگی را داریم که در جهت رفع نقص قوانین یا موانع قانونی در حوزه شهری در راستای تنقیح قوانین و کارآمد کردن آنها مبتنی بر اسناد بالادستی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای با مجریان و متولیان امر در این حوزه همکاری کنیم./