شناسهٔ خبر: 168949 - سرویس مجلس
منبع: آنا

زیر و بم تلاش نمایندگان در مسیر محرومیت‌زدایی در بودجه ١۴٠٠

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تشریح تلاش‌های نمایندگان برای کاهش محرومیت در کشور در حین بررسی لایحه بودجه پرداخت و گفت: تغییراتی در نحوه پرداخت مالیات‌ها به نفع اقشار ضعیف در قانون بودجه سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی ‌نجم‌آبادی با اشاره به تدابیر مجلس برای کمک به رفع محرومیت در کشور در حین بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور، گفت: در نظر گرفتن ١٧ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای زنان سرپرست خانوار  و اختصاص۵۰ هزار میلیارد تومان در بحث محرومیت‌زدایی و همچنین ایجاد اشتغال نمونه‌هایی از تلاش نمایندگان برای بهبود وضعیت اقشار ضعیف جامعه بوده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از نفت و عواید حاصل از آن در بودجه ١۴٠٠ با توجه به واقع‌گرایی بیشتر با توجه به تحریم‌ها کمتر شده است، افزود: با توجه به این مهم استفاده از درآمدهای پایدار و احصا آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در حین بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ کل کشور تغییراتی به نحوه پرداخت مالیات‌ها نیز داد، تصریح کرد: کاهش مالیات پرداختی واحدهای تولیدی از ٢۵ درصد به ٢٠ درصد نیز اقدامی در راستای حمایت از تولید بوده است.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه مجلس در حین بررسی لایحه مذکور مالیات‌های جدیدی را نیز در راستای افزایش درآمدهای دولت وضع کرده است، گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی در بسیاری از حوزه‌ها نیز صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وضع مالیات‌های سنگین در خصوص ماشین‌های گران‌قیمت و برخی کالاهای لوکس و همچنین حقوق مدیران از جمله تغییراتی بود که در لایحه مذکور لحاظ شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس در بررسی لایحه یاد شده اصلاح ساختار بودجه بوده است، افزود: اصلاح ساختار بودجه در شرایطی انجام شد که دولت هیچ اعتقادی به این موضوع نداشته و حتی در برخی مواقع مقاومت نیز داشت.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس در بحث صندوق توسعه ملی و ممانعت از دست‌درازی دولت به این منابع نیز تدابیری داشته است، گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری مقرر شد در بحث صندوق توسعه ملی به هر حال دولت بیش از این دست به منابع این صندوق نبرد و اگر فروش نفت بالای ۱ میلیون بود  ۳۸ درصد از منابع را به صندوق واریز کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس یازدهم در بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم و کاهش محرومیت‌ها انجام داده و در لوایح پیش‌رو نیز توجه به این موارد از اهم وظایف نمایندگان است.