شناسهٔ خبر: 168904 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

طرح‌های هادی روستایی باعث مهاجرت کشاورزان از روستاها شده است

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، خواستار بازنگری در قانون طرح های هادی که منجر به فروش اراضی کشاورزی از سوی کشاورزان شده است، شد.

به گزارش «نماینده» علی حدادی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور درباره عدم جدیت لازم در تنظیم و توزیع بازار، گفت: آیا بعد از ۷ سال، شعار کافی نیست.

نماینده ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزرای صنعت و جهاد، اظهار داشت: این دو وزارتخانه در عدم توزیع به موقع و عادلانه نهاده های کشاورزی ضعیف عمل کرده و از کشاورزان حمایت نمی شود، همچنین توجه به معیشت و شأن و منزلت مردم صورت نمی گیرد.

وی در ادامه در تذکری خطاب به رئیس بنیاد مسکن، عنوان کرد: امروز روستاها نیاز به نگاه وسیع و توسعه پایدار دارند لذا طرح های هادی که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده باید بررسی مجدد شود.

حدادی ادامه داد: به اسم قانون، مردم را به سمت فروش املاک کشاورزی و فرار از روستاها تشویق می کنیم در حالی که اگر مولفه های منطقی در طرح های هادی رعایت شود می توانیم به توسعه پایدار در روستاها کمک کنیم و تولید کشاورزی را رونق دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکری خطاب به وزیر نیرو، عنوان کرد: کشاورزان نیاز به تخصیص آب کشاورزی دارند و مشکل آب جدی است لذا ضمن تشکر از تخصیص آب شرب، انتظار داریم مشکل آب کشاورزی نیز حل شود.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی از وضعیت راه شهر جدید هشتگرد انتقاد کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در پایان خطاب به وزیر بهداشت خواستار تاسیس بیمارستانی در شهرستان ۹۰ هزار نفری چهارباغ شد.