شناسهٔ خبر: 168712 - سرویس مجلس

ماجرای سهام «واحصا» چیست؟

واحصا قالیباف نماینده و وکیل رزمندگان بوده است

به گزارش«نماینده»در پی پخش شدن یک فیلم در کانال های تلگرامی پیرامون سهام شرکت احیا صنایع خراسان و نسبت دادن آن به رییس مجلس، این شرکت در جوابیه خود عنوان نموده که محمد باقر قالیباف در دوره ای وکیل و نماینده ایثارگران بوده و شبهه وارد شده به این شرکت و قالیباف کذب است. در متن این جوابیه آمده است: 

با سلام 
احتراما پیرو مطلب منتشره در یک کانال در خصوص نماد واحصا (شرکت احیا صنایع خراسان) موارد ذیل به استحضار کلیه اعضا محترم کانال می رسد؛

شرکت احیا صنایع خراسان یک شرکت ایثارگری با سرمایه گذاری بیش از یکصد هزار نفر از جامعه ایثارگران و خانواده محترم شهدا در سال ۱۳۷۵ تاسیس گردید. در آن زمان با توجه به تعداد کثیر سهامداران و بر اساس مصوبات مجمع موسس به ازای هر هزار نفر سهامدار یک نفر وکیل معتمد از سوی مجمع موسس و سهامداران انتخاب گردیدند که بعنوان نماینده سهامداران در مجامع شرکت نمایند.
جناب اقای محمد باقر قالیباف که از موسسین شرکت احیا نیز بوده اند و فقط دارای سهام مدیریتی که طبق قانون تجارت ملزم به سهامدار بودن می باشند از ابتدا کمتر از ۱۰۰۰ سهم در مالکیت ایشان بوده و تا کنون نیز سهم ایشان تغییری نکرده است.
آمار حاضرین در مجمع  سال ۹۳ که دوست عزیزمان به آن اشاره می کنند،  دکتر قالیباف به عنوان وکیل در مجمع شرکت نموده و سهام در مالکیت ایشان همان مقداری است که در بالا اشاره شد و ایشان هیچ گونه منافع شخصی و مداخله ای در افزایش و کاهش قیمت سهم در هیج زمانی نداشته و ندارند.
اخیرا عده ای از افراد بورس باز که عمدتا سراغ شرکتهای با تعداد سهام کم میروند از شهریور ماه ۹۹ با سفته بازی اقدام به خرید سهام شرکت احیا نموده واین سهم را جهت اهداف سود جویانه خود انتخاب نموده اند و متاسفانه در چند روز اخیر  نیز در راستای اهداف 
سود جویانه خود اقدام به تشکیل صف فروش نموده اند که از سهامداران و فعالین بازار سرمایه خواهشمندیم هوشمندانه در اینگونه موارد برخورد نمایند.همچنین لازم است به این دوست عزیز متذکر شویم که بدون تحقیق و اگاهی نسبت به تهمت و افترا و نشر اکاذیب نسبت به افراد خودداری نموده،حق شکایت از ایشان که مطالب کذب را نشر داده اند برای فرد مورد افترا محفوظ می باشد. 
"شرکت احیا صنایع خراسان"

گفتنی است که طبق شنیده ها، قالیباف در چند سال اخیر نمایندگی رزمندگان را ندارد و سهام مدیریتی به افراد دیگر واگذار شده است. همچنین مشابه چنین اقدامی در دیگر شهرهای کشور همچون اصفهان، زنجان، شاهرود و کرمان انجام شده است. بنای آقای قالیباف هم تقویت اقتصاد مردمی و کسب منافع برای عموم مردم بوده است نه کسب سود برای عده ای خاص. بر همین اساس این شرکت از سال ۷۵ راه اندازی و تاسیس شده است و آقای قالیباف هم به واسطه اینکه فرمانده لشکر خراسان بودند، به تاسیس آن کمک کردند. از آنجایی که در این گونه شرکت ها معمولا حضور کلیه سهامداران ممکن نیست، معمولا گروهی از افراد وکالتی به معتمدان و موسسان می دهند تا به نمایندگی از آنان در مجمع حضور یابند و آقای قالیباف نیز در سال ۹۳ به نمایندگی از آن سهامداران در مجمع حضور یافته اند اما خود ایشان صرفا ۱۰۰۰ سهم در شرکت دارند و قاعدتا ارزش این هزار سهم به قیمت امروز هفت میلیون تومان است که ادعای اتهام زنندگان را باطل می کند. 
لازم به ذکر است که سودجویان نسبت به دستکاری شرکت های مختلف همواره فعال بوده اند که نمونه آن را می توان در «شصدف»، « کدما»، « غگیلا»، «رافزا» در طول چند ماه گذشته مشاهده کرد اما موضوع بگونه ای تصویر شده است که فقط این شرکت سهام اش افزایش داشته است.