شناسهٔ خبر: 168704 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

۱۰ هزار شعبه اخذ رای الکترونیکی در انتخابات شوراها خواهیم داشت

حمیدرضا کاظمی2 رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در یک هفتم شعبات انتخاباتی خبرداد.

به گزارش «نماینده» سیدحمیدرضا کاظمی با اشاره به برگزاری ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال آینده، گفت: وزارت کشور برای برپایی صندوق های رای الکترونیکی ظرفیتی دارد، از این رو وزارت از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در خواست صدور مجوز برای استفاده از این ظرفیت را داشت که با آن موافقت شد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو وزارت کشور مجاز شد که تا حد ظرفیت خود که بالغ بر ۳۲ هزار صندوق الکترونیکی و در هر شعبه تا سه دستگاه را نصب کند.

وی اظهار داشت:  با این حساب امکان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای فراهم می شود و از آنجایی که در کشور ۷۲ هزار شعبه اخذ رای داریم در واقع در یک هفتم شعبات انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.

کاظمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: این مجوز برای کلانشهر های به غیر از تهران است، چرا که در پایتخت ۴ انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای مجلس خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می شود که سه انتخابات دیگر دستی است و احتمال دادیم با برگزاری الکترونیکی یک انتخابات، مردم سردرگم شوند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: اگر وزارت کشور ظرفیتی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در انتخابات شوراها دارد، درخواست خود را به هیات اعلام کند تا ما مجوز لازم را صادر کنیم.