شناسهٔ خبر: 168701 - سرویس سیاست
منبع: فارس

حسن‌پور: تا زمانی که غرب حسن نیتش را اثبات نکند همکاری در قالب FATF بی معناست

حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: تا زمانی که آمریکا و اروپا حسن نیتشان را اثبات نکند همکاری با آنها چه در قالب FATF و چه در فضاهای دیگر بی‌معناست.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که آمریکا و اروپا حسن نیتشان را با برداشتن تحریم‌ها اثبات نکنند، همکاری با آنها چه در قالب FATF و چه در فضاهای دیگر بی  معناست.

وی افزود: نمایندگان مجلس روز گذشته در بیانیه خود موضع‌شان را درباره FATF اعلام کردند و پیوستن به این کنوانسیون‌ها را در شرایط فعلی کشور مناسب ندانستند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در سال‌های قبل تجربه برجام را داشتیم که آمریکا و اروپا به هیچ وجه به تعهداتشان در برداشتن تحریم‌های ایران عمل نکردند و انجام تعهدات کاملا یکطرفه و  یکجانبه از سوی ایران انجام شد.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: ما در بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدیم که اطلاعات هسته‌ای کشورمان توسط بازرسان آژانس در اختیار دشمنانمان قرار می‌گرفت. چه تضمینی وجود دارد که اگر ما به عضویت کنوانسیون‌های FATF درآییم همین مسئله در مورد اطلاعات اقتصادی کشور اتفاق نیفتد؟

وی افزود: باید بدانیم که در راس تشکیلات FATF آمریکا و متحدانش هستند و مطمئنا این کنوانسیون‌ها اطلاعات اقتصادی ما را در اختیار دشمنان ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار خواهند داد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و عضویت ما در FATF باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به خنثی سازی تحریم‌ها از طریق این کنوانسیون‌ها در اختیار دشمنان ما قرار گیرد و این همان چیزی است که آنها می‌خواهند و تا به حال به ‌آن نرسیده‌اند.