شناسهٔ خبر: 168581 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

تشکیل کمیته رصد تنظیم بازار پایان سال در فراکسیون اصناف

توانگر رئیس کمیته اقتصاد صنفی فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس از تشکیل کمیته رصد تنظیم بازار پایان سال در فراکسیون خود خبر داد.

به گزارش «نماینده» مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد صنفی فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس در نامه‌های جداگانه به وزرای صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر ضرورت تامین و تنظیم قیمت میوه و کالاهای اساسی شب ‌عید تاکید کرد.

متن نامه رئیس کمیته اقتصاد صنفی فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس به شرح زیر است:

با توجه به سنت‌های ایام پایانی سال و افزایش تقاضا در بازار میوه و کالاهای اساسی، در این مقطع زمانی تنظیم و کنترل بازار از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار می‌شود و لازم است دستگاه‌های دولتی مرتبط، با برنامه مشخص، شفاف و قابل رصد به انجام وظایف بپردازند تا با حذف زمینه فرصت‌طلبی در کسب منافع، امکان انتقال فشار به اقشار ضعیف و کم‌درآمد سلب شود.

بر همین اساس فراکسیون اصناف و اشتغال با تشکیل "کمیته رصد تنظیم بازار پایان سال" بر این مهم متمرکز شده است، لذا خواهشمند است با قید فوریت دستور فرمایید گزارش آن وزارتخانه همراه با ارائه موانع و راهکارهای احصا شده در محورهای زیر در اختیار قرار گیرد تا نتایج جمع‌بندی شده به اطلاع نمایندگان محترم عضو فراکسیون برسد.

- برنامه های تنظیم بازار شب عید به ویژه در حوزه تامین و عرضه میوه، آجیل و کالاهای اساسی(از ابتدای زنجیره تولید و واردات تا توزیع و مصرف‌کننده)

- برنامه های رصد و پایش کمی و کیفی ارایه خدمات و کالا به ویژه از حیث مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی