شناسهٔ خبر: 168575 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

سازمان تامین اجتماعی باید سازوکاری برای رفع نواقص اجرای طرح حذف دفترچه بیمه ایجاد کند

عباس گودرزی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی طرح بسیار خوبی بوده که ایرادات آن را می‌توان در یک بازه زمانی کوتاه مدت رفع کرد از مسئولان این سازمان خواست تا سازوکاری برای رفع این نواقص ایجاد کنند.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه به دنبال طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی، بسیاری از درمانگاه‌ها اقدام به پذیرش بیماران به صورت آزاد کرده‌اند و این موضوع گلایه‌های بیمه شدگان را به همراه داشته، در حالیکه مسئولان تامین اجتماعی مدعی هستند هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: هر پدیده اجتماعی و تصمیمی سه مرحله پیدایش، تغییرات و تکامل دارد، بنابراین این تصمیم بسیار خوبی که در مراکز درمانی تامین اجتماعی در حال اجرا است، در مرحله پیدایش قرار دارد.

تامین اجتماعی باید به مطالبات افراد تحت پوشش خود پاسخ دهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که در روند اجرای طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی ایراداتی مشاهده شود که حتما باید در جهت رفع آنها اقدام شود تا این طرح به تکامل برسد.

وی تصریح کرد: با اینکه اجرای این طرح یک تجربه جدیدی بوده و ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، اما سازمان تامین اجتماعی مکلف است سازو کاری پیش‌بینی کند که افراد تحت پوشش این بیمه بتوانند نواقصی که مشاهده می‌کنند را به طور صریح و در کوتاهترین زمان ممکن به مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز منتقل کنند تا بتوانند آنها را اصلاح کنند.

ایجاد مشکل برای مردم در مسیر دریافت خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه نقض غرض است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: اگر قرار باشد طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی باعث عسر و حرج مردم باشد طبعا نقض غرض است و این در حالی است که هدف از اجرای چنین طرح‌هایی تسهیل در امور مردم است و اگر بخواهد امورات آنها را با چالش و مانع مواجه کند، اصل هدف نقض می‌شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون شایسته است سازمان تامین اجتماعی بستر لازم را فراهم کند تا قبل از اینکه ایرادات این طرح به  نمایندگان مجلس یا سایر مسئولان رسمی منعکس شود، رفع شوند، چرا که این قبیل مشکلات را می‌توان در یک بازه زمانی کوتاه مدت رفع کرد.