شناسهٔ خبر: 168574 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید در جریان نحوه اجرای قانون لغو تحریم‌ها توسط دولت قرار می‌گرفتند

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی مغان در مجلس گفت: انتظار این بود که کمیسیون انرژی و ریاست مجلس در جریان چنین موضوعی باشند

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی به لزوم تعامل دولت با مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس براساس مصلحت کشور قانون اقدام راهبردی در برای با تحریم‌ها را تصویب کرد و البته رهبری معظم انقلاب هم از این قانون تقدیر کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: دولت ۷ سال کشور را معطل بیگانگان کرد و وقت خود را به مذاکره با غرب اختصاص داد اما جز ضرر چیز دیگری عاید ما نشد؛ بنابراین مجلس با قدرت، قانونی را تصویب کرد که دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای دیگر به طرف‌های مقابل امتیاز ندهد.  ما با تصویب این قانون به دنبال این بودیم که دولت در مذاکرات دست بالا را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تفاهم آژانس انرژی اتمی با آژانس سبب ایجاد اختلاف شد و انتظار این بود که کمیسیون‌های تخصصی مجلس مانند انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجیدر جریان چنین موضوعی باشند و البته مجلس هم پس از این اقدام مصوبه‌ای رادر قالب ماده ۲۳۴ تصویب کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند باید میان قوه مجریه و مقننه تعامل باشد ما هم اعلام کردیم برای عمل به منویات رهبری این کار را انجام خواهیم داد؛ ضمن اینکه نباید اجازه داد دشمنان ما از این بستر سوءاستفاده کند و بایستی یک دل و یکصدا از منافع ملت دفاع کنیم.