شناسهٔ خبر: 168518 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

قانون اقدام راهبردی لازم الاجرا بوده و در برابر آن کوتاه نخواهیم آمد

عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی تحریم ها با هدف خروج کشور از حالت انفعال و ورود به دوران فعال تصویب شد برای همین لازم الاجرا بوده و در برابر آن کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به اهمیت قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها گفت: به طور طبیعی آمریکا و جناحی که روی کارآمده می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قراردهند؛ به همین دلیل بخشی از رفتار آن‌ها ناظر به این موضوع است و نباید تحرکات اخیر آن ها غافل باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکایی ها متهم ردیف اول پرونده برجام هستند؛ چون به صورت یک طرفه از آن خارج شدند و تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی تشدید کردند.

وی افزود: این اقدام آمریکایی ها بر خلاف برجام و قوانین بین المللی بود حتی از ورود دارو به کشور جلوگیری کردند برای همین باید پاسخگوی عهد شکنی های خود باشند و خسارت های وارده به جمهوری اسلام ایران را جبران کنند.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: از این به بعد گام های آمریکا و اروپا برای احیا برجام توسط جمهوری اسلامی راستی آزمایی می شود و در صورت اثبات حسن نیت آن ها، ایران در رفتارش بازبینی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: آنچه نمایندگان در مجلس تصمیم گرفتند منجربه پایان انفعال دولت و ورود به دوران فعال برای همین مصوبه است. قانون مجلس درباره لغو تحریم ها  قابل اجرا ست و در برابر آن کوتاه نخواهیم آمد.