شناسهٔ خبر: 168514 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

کوچکی نژاد:

تعامل مجلس و دولت باید در راستای اجرای قوانین باشد/ دولت حق گردن‌کشی مقابل قانون را ندارد

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به قانون انقلابی لغو تحریم‌ها، گفت: تعامل مجلس و دولت باید در راستای اجرای قوانین باشد/ دولت حق گردن‌کشی مقابل قانون را ندارد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی نژا در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تعامل مجلس و دولت، گفت: قانون مجلس، قانونی انقلابی و بسیار مستحکم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی است، دولت می‌بایست از این قانون حمایت می‌کرد اما متاسفیم که در مقابل حق مردم پافشاری می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: توافق دولت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خلاف قانون بود، مقام معظم رهبری هم از قانون مجلس دفاع کرد و فرمودند که قانون مجلس روشن و خوب است.

وی در ادامه یادآور شد: تعامل مجلس و دولت باید در راستای اجرای قوانین باشد. مجلس در رفع مشکلات به دولت کمک خواهد کرد و دولت هم نباید در جهت نقض قوانین قدمی بردارد. اگر دولت در جهت نقض قانون عمل کند، مجلس  مقابل آن خواهد ایستاد.

کوچکی نژاد با اشاره به گلایه نمایندگان از اظهارات برخی دولتمردان، گفت: حرف‌هایی زده شد که در شأن دولت نیست، آنها باید پاسخگو باشند و درباره وضعیت کشور به مردم توضیح دهند، همچنین بگویند چرا موجب تشدید تحریم‌ها و تنگ شدن عرصه بر مردم شدند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت خلاف قانون وانمود می‌کند که با اجرای قانون لغو تحریم‌ها شرایط سخت‌تر  خواهد شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی اقتدار خود را حفظ می‌کند و از مواضعش عقب نشینی نخواهد کرد. دولت هم به جای ایستادگی و تقابل می‌بایست درباره قانون لغو تحریم‌ها با مجلس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی مرتبط مشورت می‌کرد. آنها حق ندارند در مقابل قانون گردن کشی کنند.