شناسهٔ خبر: 168465 - سرویس اقتصاد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

تولید ریل توسط ذوب آهن ، دستاورد بزرگ کشور در دوران تحریم است

اکبری

به گزارش «نماینده» عزت‌الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد وسنگ آهن ایران با نگاهی به بازار به خبرنگار ما گفت : تولید ریل ملی در دوران سخت تحریم، دستاورد بسیار بزرگی به شمار می رود و خوشحال هستیم که این صنعت، ایران را از واردات ریل بی نیاز ساخته است.

وی افزود : در کمیسیون صنایع و معادن برنامه داریم تا نیازهای معدنی این صنعت مادر که محصولاتی مانند ریل با ارزش افزوده بالا تولید می کند را تامین نماییم.

اکبری اظهار داشت : در گذشته از جمله در مجلس پنجم در بازدید از کارخانه های اتریش به عنوان یک ایرانی تاسف می خوردم که چرا ایران تولید کننده ریل نیست و وارد کننده این محصول استراتژیک بودیم. بعد از آن سفر آرزو داشتم که تولید ریل در برنامه های صنعتی ایران قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار د اشت : امروز دیدم که ذوب آهن اصفهان انواع ریل های مورد نیاز کشور را تامین می کند و این آرزوی بزرگ محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید ریل در توسعه حمل و نقل ریلی نقش کلیدی و مهمی دارد، گفت : در حمل و نقل ریل به توسعه زیادی نیاز داریم که حمل ونقل ایمن و ارزان است و ذوب آهن اصفهان در این امر نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

اکبری گفت : از ذوب آهن اصفهان و همه دست اندارکاران این مجتمع عظیم صنعتی که پیشتاز تولید ریل در کشور هستند  قدردانی می کنم.

محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان گزارشی از چالش های تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس ارائه داد و اکبری نیز ضرورت این موضوع را تایید کرد و از پی گیری تامین پایدار مواد اولیه برای ذوب آهن اصفهان خبر داد.

منبع: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان