شناسهٔ خبر: 168226 - سرویس سیاست
منبع: مهر

ارتباط با کشورهای شرق نقشه آمریکا را خنثی می‌کند

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است و ارتباط با کشورهای جهان شرق باعث خنثی کردن اهداف آنان می‌شود.


به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با تأکید بر تحکیم روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای شرق و روسیه، اظهار داشت: اولویت ما تقویت روابط با همسایگان است و از سوی دیگر روسیه کشوری قدرتمند در جهان و یکی از کشورهای همسو با ایران است.

وی با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، گفت: سفر رئیس مجلس به روسیه هم در راستای تعمیق روابط دوجانبه ایران و روسیه و هم خنثی کردن هدف آمریکا در منزوی کردن ایران است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید به دنبال خنثی کردن تلاش‌های آمریکا و برخی از کشورهای همسو با آمریکا در منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران باشیم و به سمت کشورهایی برویم که به دنبال تعمیق روابط با کشورمان هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متذکر شد: روسیه و چین جز کشورهایی هستند که همواره ارتباط مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته اند و ما هم به دنبال تعمیق ارتباط با کشورهای همسو هستیم.

حیدری اظهار داشت: اگر ما در هر سطحی بتوانیم با کشورهای همسو به ویژه کشورهای شرق مانند روسیه و چین ارتباط برقرار کنیم، به نفع مصالح طرفین است.

وی تصریح کرد: مجلس ایران و مجلس روسیه می‌توانند در تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور نقش مهم و مناسبی داشته باشند و سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس به روسیه در این راستا است.