شناسهٔ خبر: 168028 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

عباسی با اشاره به طرح تشکیل وزارتخانه انرژی؛

انسجام مدیریتی بر ادغام وزارتخانه ها مقدم است

عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس وی معتقد است اگر دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام دهد و رئیس جمهور علاوه‌بر ایجاد انسجام میان دستگاه‌ها، تقسیم کار نیز کند نیاز به ادغام وزارتخانه‌ها نیست.

به گزارش «نماینده» فریدون عباسی درباره امکان تشکیل وزارتخانه انرژی با توجه به اینکه طرح آن به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شده است، گفت:  ابتدا باید گفت؛ انتخاب رئیس جمهور برای سال ۱۴۰۰ باید به درستی صورت بگیرد چراکه این فرد باید بپذیرید رئیس دستگاه اجرایی است و باید انسجام مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند لذا حق تئوری‌پردازی ندارد بلکه باید در راستای تولید ثروت در داخل از طریق انجام درست امور اجرایی حرکت کند.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید الگوی اقتصادی، انضباط اقتصادی و اجتماعی خود را به جهان عرضه کنیم تا بتوان با دنیا به درستی تعامل کرد، این مهم را باید دستگاه‌های اجرایی با کمک دو قوه دیگر انجام دهند بنابراین گام دوم انقلاب با انسجام مدیریت در ۳ قوه محقق خواهد شد لذا این مهم بر ادغام وزارتین مقدم می‌دانم.

عباسی معتقد است اگر دستگاه‌های اجرایی کار خود را درست انجام دهد و رئیس جمهور علاوه‌بر ایجاد انسجام میان دستگاه‌ها، تقسیم کار نیز کند نیاز به ادغام وزارتخانه‌ها نیست.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر قوه اجرایی کشور به امور غیراجرایی پرداخته و به دنبال دو قطبی‌سازی جامعه به جای انسجام در جامعه است آنگاه انتظار دارید در داخل خودش انشقاق نباشد!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه باید چند سال بر روی طرح تشکیل وزارتخانه انرژی کار شود، گفت: طرح تشکیل وزارتخانه انرژی باید از  مَجراهای کارشناسی گذر کند و مجلس و دولت تمام نظرات را گرفته و تجزیه و تحلیل کنند و در نهایت قانونی تصویب شود که در اجرا با مشکل رو به رو نشود نه آنکه در پی این تغییر به جای صرفه‌جویی در سرمایه ملی و یکپارچه شدن تصمیمات و اقدامات همه چیز در حوزه انرژی بهم بریزد و اوضاع خراب‌تر شود.