شناسهٔ خبر: 167930 - سرویس پارلمان شهری
منبع: خانه ملت

بار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور بر دوش جهادگران است/ باید از موازی‌کاری در حوزه مقابله با آسیب‌ها پرهیز کرد

احمد نادری رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نشست با جمعی از مسئولان گروه‌های جهادی سراسر کشور، گفت: بار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در کشور بر دوش جهادگران است.

به گزارش «نماینده» نشست رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی عصر امروز (چهارشنبه 8 بهمن) با گروه ها، مراکز، اندیشکده ها و فعالان جهادی در محل کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار شد.

احمد نادری رئیس فراکسیون مقابله آسیب های اجتماعی در این نشست با اشاره به فعالیت‌های فراکسیون آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: این فراکسیون حدود 6 ماهی است که تشکیل شده و از فراکسیون‌های پرعضو مجلس به شمار می‌آید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ماه های گذشته جلسات مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی با نهادهای مسئول دولتی و غیردولتی برگزار شده است، افزود: در این راستا نیز هدف ما هم افزایی و ارتقای کارایی در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی است.

محله هرندی نماد ناکارآمدی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود

وی  با برشمردن اقدامات فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی تهران، تصریح کرد: مسئله ساماندهی محله هرندی یکی از اقداماتی بوده که فراکسیون به آن ورود کرده و در این زمینه کمیته تلفیق متشکل از دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی برای ساماندهی این محله تشکیل شده؛ متاسفانه در حال حاضر این محله نمادی از ناکارآمدی ما در حوزه آسیب های اجتماعی به شمار می‌رود.

نادری یکی از ایرادات مهم در حوزه آسیب های اجتماعی را عدم هماهنگی دستگاه ها و نهادهای مختلف برشمرد و گفت: برای مثال یکی از ایرادات اساسی در این حوزه این است که در حوزه اجرا، کمیته امداد کار خود را انجام می‌دهد و شهرداری نیز کار خود را؛ و هیچ هماهنگی و تبعیتی بین دستگاه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: به همین جهت مجلس به لحاظ جایگاه و شأن نظارتی و قانونگذاری که دارد، به عنوان یک ستاد برای نظارت در ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش ایفا کند و به همین جهت مجلس به عنوان مرکز هماهنگ کننده با محوریت فراکسیون آسیب های جتماعی، مسئله ساماندهی محله هرندی را به عنوان پایلوت پیش خواهد برد.

وی ادامه داد: در کمیته تلفیق ساماندهی محله هرندی، طرح‌های ساماندهی دستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پس از تطبیق این طرح‌ها  به یک برنامه راهبردی خواهیم رسید تا هر یک از دستگاه ها وظیفه خود را در مدت زمان مشخص انجام دهند.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی مجلس از ورود این فراکسیون به آسیب های اجتماعی حاشیه چابهار، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی نمایندگان محلی این حوزه‌های انتخابیه خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک گروه‌های جهادی در سراسر کشور خروجی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

نادری، اصل کار و بار اصلی ساماندهی حوزه آسیب های اجتماعی را فعالیت گروه های جهادی در میدان دانست و گفت:  این نشست نیز برای انتقال تجربیات از جانب گروه‌های جهادی به فراکسیون برای تعیین رویکرد در آینده برگزار شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: حرکت ما نیز در راستای همان دستور کاری است که شما در میدان انجام می‌دهید و این قبیل جلسات برای همفکری بیشتر و ساماندهی این حوزه است.

وی اضافه کرد: در فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی در تلاشیم تا موازی کاری ها را به حداقل برسانیم و اگر گره ای در کار گروه های جهادی حاضر در میدان وجود دارد، این گره را باز کنیم.

در این نشست مدیران، روسا و مسئولان قرارگاه جهادی بنیاد احسان اندیشکده جهادی، قرارگاه جهادی طلایه داران ظهور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، گروه های جهادی شهید مختاربند قم، گروه جهادی شهید عمرانی، جبهه جهادی منتظران خورشید، گروه جهادی روح الله (بسیج دانشگاه امیرکبیر) ، گروه جهادی دانشگاه امام صادق (ع)، دبیرخانه گروه های جهادی حوزه علمیه، گروه جهادی شهید رجایی حضور داشتند و به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداختند.