شناسهٔ خبر: 167911 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

شناسایی موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی/قوانین دست و پاگیر حذف یا اصلاح شود

مسلم صالحی رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌گوید قوانین دست و پاگیر موجود در کشور از ورود سرمایه‌گذاران خارجی یا استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی برای رونق صنعت جلوگیری می‌کند.

به گزارش«نماینده» مسلم صالحی در تشریح ضرورت تشکیل فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، گفت: از آنجا که یکی از چالش‌های کنونی کشور عدم جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و عملکرد نامناسب وزارت امور خارجه در زمینه توسعه دپیلماسی اقتصادی است، تشکیل این فراکسیون به منظور شناسایی موانع پیش روی سرمایه گذاران ضرورت داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قوانین دست و پاگیر موجود از ورود سرمایه‌گذاران خارجی یا استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی برای رونق صنعت و.. جلوگیری می‌کند این در حالی است که می‌توان با اصلاح، حذف قوانین مازاد و تصویب قوانین تسهیل‌گر از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: نظارت بر اجرای قوانین موجود نیز یکی دیگر از دستورکاهای فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی است چراکه در حال حاضر بسیاری از قوانین در این حوزه به درستی اجرا نمی شود و این امر موجب تضعیف دپیلماسی اقتصادی و در نتیجه کاهش جذب سرمایه گذار خواهد شد.

رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی با بیان اینکه مقرر است کمیته‌های مختلفی ذیل این فراکسیون تشکیل شود، تصریح کرد: با تشکیل این فراکسیون می‌توان به سرمایه گذاری، بهبود اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و صادرات کمک کرد.

به گزارش «نماینده» مسلم صالحی نماینده مردم اقلید رئیس، محسن فتحی نماینده مردم سنندج نایب رئیس اول، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان دبیر اول، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا دبیر دوم و محمد علیپور نماینده مردم ماکو به عنوان سخنگو فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی انتخاب شدند.