شناسهٔ خبر: 167898 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

دستگاه‌های اجرایی تحت سیستم یکپارچه مدیریت خدمات شهری قرار می‌گیرند

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: طرح جامع مدیریت شهری، دستگاه های اجرایی را تحت سیستم جامع مدیریت یکپارچه خدمات شهری قرار می‌دهد.

به گزارش «نماینده» علی حدادی با اشاره به بررسی طرح جامع مدیریت شهری در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: یکی از اقدامات ماندگار مجلس یازدهم این طرح است که تحول در سیستم اداری کشور را دنبال می کند. باید افراد پاک دست و توانمند وارد شوراها شوند از طرف دیگر اقدامی که در دست کمیسیون است تا خدمات رسانی برای مردم، در مدیریت جامع شهری آسان شود.

وی افزود: در حال حاضر می بینیم که شهرداری ها در ارتباط با دستگاه های اجرایی دارای مشکلاتی هستند که این موضوع باعث شده تا دسترسی کافی را به آن ها نداشته یا این که دستگاه‌های اجرایی حرف شنوی لازم را از سیستم شهرداری نداشته باشند و از طرف دیگر هدر رفت بودجه در کف خیابان را مشاهده می کنیم.

حدادی بیان کرد: به عنوان نمونه، شهرداری برای خودش درباره یک موضوعی اقدام به حفاری می کند اما بعد از یک هفته، آبفا برای لوله کشی آب، چنین اقدامی را تکرار می کند و ارگان های دیگر نیز این مسیر را ادامه می دهند که موجب هدر رفت بودجه می شود.

وی ابراز کرد: در این طرح دستگاه های اجرایی را در سیستم  مدیریت یکپارچه خدمات شهری قرار دادیم تا سیستم مدیریت شهری ضمن جامعیت،کارآمدی لازم برای جلوگیری از هدر رفت بودجه و ارائه خدمات آسان به مردم را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: مدیریت شهری دارای بخش ها و ضعف های مختلفی است که با تصویب طرح جامع خدمات مدیریت شهری تحول خوبی را در بخش نرم افزار و سخت افزار می توانیم داشته باشیم.