شناسهٔ خبر: 167897 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد برای استانداردسازی گرمایش مدارس/وجود ۴ هزار مدرسه کانکسی در کشور

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه کانکسی در دزفول، از ورود کمیسیون آموزش به این موضوع خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر ۴ هزار مدرسه کانکسی در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه کانکسی دزفول، عنوان کرد: کمیسیون آموزش در نخستین نشست خود به ابعاد مختلف این حادثه تلخ ورود خواهد کرد و گزارشی از دستگاه‌های مسئول در این رابطه دریافت خواهد کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش‌های اولیه از علت وقوع حادثه دزفول حاکی از برخورد صاعقه به کلاس کانکسی بوده ولی پس از آن علت حادثه وجود بخاری نفتی عنوان شد که این موضوع در کمیسیون بررسی و درباره این حادثه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وجود ۱۵۰ هزار مدرسه فرسوده و غیرایمن در کشور

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ هزار مدرسه غیرایمن در کشور، عنوان کرد: تعداد ۴ هزار مدرسه از این رقم مدرسه کانکسی بوده ولی تمامی این ۱۵۰ هزار مدرسه نیازمند نوسازی و ایمن سازی هستند.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس فرسوده در بودجه ۱۴۰۰

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: بر همین مبنا کمیسیون تلفیق بودجه، امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان را برای نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده اختصاص داد تا این بازسازی‌ها بر اساس استانداردهای موجود صورت گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: افزون بر این، مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد برای استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس در نظر گرفته شده تا استانداردهای گرمایشی در مدارس کشور برای این مهم صورت گیرد.

۱۰۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی هستند

وی تأکید کرد: بر اساس برآوردها در حال حاضر ۱۰۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی هستند که این اعتبارات باید به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد تا بخشی از این دغدغه مهم برطرف شود.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اقدامات نام برده  از جانب مجلس در بودجه ۱۴۰۰، امیدواریم دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم، گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق نگاه بسیار مثبتی به نیازهای آموزش و پرورش داشتند و نهایت همکاری در تأمین و جبران کمبودهای آموزش و پرورش را به خرج دادند.

به گزارش نماینده، در حادثه آتش سوزی مدرسه کانکسی سردشت دزفول ۳ دانش آموز و ۳ معلم در کانکس بوده اند که یکی از افراد حادثه دیده در آتش سوزی کانسی  شب گذشته بر اثر جراحات وارده جان باخت.  

 همچنین چهار نفر دیگر از مصدومان  این حادثه  که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سوختگی شده اند در بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز تحت درمان می باشند.  یکی از حادثه دیدگان نیز با ۸۰ درصد سوختگی  در اصفهان تحت درمان است.