شناسهٔ خبر: 167867 - سرویس مجلس
منبع: فارس

قالیباف: باید به تولیدکنندگان و جوانان ایمان داشته باشیم

نشست مشترک اعضای فراکسیون بانوان مجلس با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بایستی به تولیدکنندگان و جوانان و علم و اندیشه آنها ایمان داشته باشیم، تاکید کرد: باید به آنها اعتماد کرده و فرصت را فراهم کنیم.

به گزارش «نماینده»  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اظهار داشت: در سالجاری و قبل از آن با یک ویروس سخت در دنیا روبرو شدیم؛ این ویروس نشان داد با این تکنولوژی چگونه دنیا می‌تواند غافلگیر شود و چگونه می‌تواند همه برنامه‌های طراحی شده را درهم کوبد.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس توانست کاری کند که فروش نفت را به صفر و منفی برساند، افزود: گردشگری که اقتصادی بزرگ بود را به طور کامل تعطیل کرد. اقتصادهایی که سالیان سال مبتنی بر یک مکاتب خاصی بودند خلافش تصمیمات متفاوتی اتخاذ شد.

رئیس مجلس تصریح کرد:‌ رئیس‌جمهور امریکا از همه تعهدات بین‌المللی مانند تعهدات اقلیم، آب و هوا و... عبور کرد و عملاً از همه تعهدات داخل و بیرون آمریکا عبور کرده است، ضمن اینکه ما هم بی‌تأثیر از این بی‌تعهدی او نبودیم و آسیب‌های زیادی از این ناحیه دیده‌ایم.

وی افزود: ما درس بزرگی از اتفاقات دوران ریاست جمهوری قبل آمریکا گرفتیم؛ این موضوع نشان داد که که قدرت‌های بزرگ خوی استکباری و تکبر و دوری از انسانیت دارند و نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم، ضمن اینکه این موضوع نشان داد که باور داشته باشیم که خودمان باید قوی شویم و دست به زانو بزنیم و بلند شویم.  

رئیس مجلس تصریح کرد:‌ بایستی به تولیدکنندگان و جوانان و علم و اندیشه و خلاقیت و تفکر و مردم کشورمان ایمان داشته باشیم و به آنها اعتماد کرده و فرصت را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ‌در سالهای قبل،  مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن ما آمریکاست، ولی ایشان فرمودند که راه مبارزه با آمریکا کار است و کار است و کار که البته این موضوع شعار نیست.  

قالیباف همچنین در ادامه گفت: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است؛ من معتقدم که کار، ‌ باور انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است و آنها معتقدند که اقتصادی بایستی به دست مردم اداره شود و این موضوع از ارزش‌های کشور ما محسوب می‌شود.  

وی تصریح کرد: ما تنها نباید به مسئله بپردازیم، هر چند که شناخت مسئله مهم است، ولی ماندن در این موضوع و تکرار آن درجا زدن محسوب می‌شود.  

وی گفت: باید از سخنرانی‌های متعدد و جمع بزرگ پرهیز کرده و به سمت فعالیت‌های مستمر در گروه‌های کاری و بخش‌ها و تصمیم‌گیری کمیسیون‌ها بپردازیم.  

رئیس مجلس ادامه داد: ما وقتی نگاه کلی به درهای پشت سر خود داشته باشیم، متوجه می‌شویم که یک دهه با یک اقتصاد دولتی سپری شده و در دهه بعدی آن با موضوع تعدیل اقتصادی سپری شده است. همچنین در دهه بعدی با یک اقتصاد شبه‌دولتی حرکت کرده‌ایم و در دهه چهارم هم با یک اقتصاد نامولد مواجه بوده‌ایم که حتماً تمامی این موضوعات محاسنی داشته و اشکالات بزرگی هم داشته است و عملاً تورم دورقمی موضوعی عادی بوده و با این تلقی گذران عمر می‌کنیم، ضمن اینکه با تورم هم شرایط خود را می‌گذرانیم.